Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door koekje
#1117279
ik vind het erg interessant klinken, maar ik denk dat ot en sien er best van aan de race zullen gaan. iig sien, die poept ook plak als ze een stuk roomboter heeft gegeten.
Door evenstar
#1117323
De honden hier vinden kokos olie heerlijk ik smeer het in hun witte vacht met dit natte weer en bij hun ogen tegen traanstrepen.
Zelf gebruik ik het om mee te bakken en soms op brood en mijn dochter smeert het ook in haar haren  :)
Gebruikersavatar
Door pike
#1117350
*Dorothea* schreef: Ik ga hier maar even verder over de kokosolie. Is het ook iets om aan huisdieren te geven?
Ik lees hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Kokosolie bv dat het ook werkzaam zou zijn tegen Giardia, herpesvirus en ringworm.
Of het inderdaad werkzaam is weet ik uiteraard niet, maar het schijnt dat er 3 eetlepels per dag nodig zijn om een positief resultaat te krijgen. Lijkt me voor de hond of kat rijkelijk veel.
Door conleeuw
#1117397
wat ik een beetje iffy vindt is dat er ook staat dat het inactiverend/dodend werk op virussen en boven aan het lijstje staat HIV-1 en HIV+ verder ook herpes kennelijk, ik weet niet hoeveel onderzoek daarna is gedaan en of het echt zo is. Kijk is het zo, dan zou ik zeggen, geef het vooral aan katten met katten aids ???
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1117428
conleeuw schreef: wat ik een beetje iffy vindt is dat er ook staat dat het inactiverend/dodend werk op virussen en boven aan het lijstje staat HIV-1 en HIV+ verder ook herpes kennelijk, ik weet niet hoeveel onderzoek daarna is gedaan en of het echt zo is. Kijk is het zo, dan zou ik zeggen, geef het vooral aan katten met katten aids ???
Ja, dat zou wat zijn als het tegen HIV zou werken, dan is het hele probleem in Africa zo opgelost  ;)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1117565
in de regel eronder staat dat het de vaak dodelijke infecties die erbij komen kan verhelpen. maar dat werkt niet inactiverend of dodelijk op de hiv zelf. en ze hebben het alleen over hiv, en niet fiv.
maar niet alles wat op wiki staat is waarheid natuurlijk.
Door tieneke
#1117585
pike schreef: Of het inderdaad werkzaam is weet ik uiteraard niet, maar het schijnt dat er 3 eetlepels per dag nodig zijn om een positief resultaat te krijgen. Lijkt me voor de hond of kat rijkelijk veel.
De 3 eetlepels zou wel voor maatje Tinus zijn,heb je een kleinere keffer dan is 1 eetlepel genoeg.

Worden wel hele luxe hondjes...nog een krantenwijkkie erbij ::)
Door Boez
#1145467
evenstar schreef: De honden hier vinden kokos olie heerlijk ik smeer het in hun witte vacht met dit natte weer en bij hun ogen tegen traanstrepen.
Waarom doe je dat? Wordt het vachtje dan wat meer waterafstotend ofzo?
Door Boez
#1160794
Ah ok. Maar smeer je dan ook de hele vacht ermee in als het zeer slecht weer is? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door