vachtverkleuring

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

vachtverkleuring

Berichtdoor Barfplaats

*Monique
5-sterren

vachtverkleuring

Berichtdoor *Monique » Wo 10 Dec 2008, 20:43

Wat mij de laatste paar maanden bij Vienna (11 jaar) opvalt, is dat haar vacht op de poten begint te verkleuren. Ze is zwart maar begint wel mooi grijs te worden ;). Ze begint er alleen nu een rood/bruine gloed over te krijgen. Alleen op de voorpoten aan de voorkant?
Ik heb er al een foto van proberen te maken maar daar zit je het heel slecht op.
Kent iemand dit verschijnsel?
Ayesta
1-ster

Re: vachtverkleuring

Berichtdoor Ayesta » Do 11 Dec 2008, 11:05

Bijt of likt Vienna veel aan haar voorpoten? Daar kan een vacht van verkleuren, en dan niet de grijsverkleuring  :D dat is de leeftijd. Maar die roodbruine gloed wel!
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Do 11 Dec 2008, 12:02

Ayesta schreef:Bijt of likt Vienna veel aan haar voorpoten? Daar kan een vacht van verkleuren, en dan niet de grijsverkleuring  :D dat is de leeftijd. Maar die roodbruine gloed wel!

heb ik zelf ook al aan gedacht, maar ze zit nooit aan haar poten
Dacht zelf misschien een tekort aan iets? Of teveel?
Lefki&Amy
5-sterren

Berichtdoor Lefki&Amy » Do 11 Dec 2008, 12:22

Wat eet ze?? Mijn hond vertoont ook verkleuring (rood) in zijn witte vacht. Heb de vraag voorgelegd aan Haaksbarf, want dat eet hij.
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Do 11 Dec 2008, 13:37

yuki13 schreef:Wat eet ze?? Mijn hond vertoont ook verkleuring (rood) in zijn witte vacht. Heb de vraag voorgelegd aan Haaksbarf, want dat eet hij.

hier staan ze al 2 jaar op volledig BARF, en het verschijnsel is eigenlijk de laatste 3 maanden
angie69
2-sterren

Berichtdoor angie69 » Do 11 Dec 2008, 18:06

Hoi,

Lijkt mij wel een mooie kleur,maar niet normaal natuurlijk,
je hond eet barf,

ik heb hier wel ergens op dit forum gelezen dat honden oranje kunnen kleuren van Carnibest,
er zou meer bietjes in gebruikt worden volgens een forumlid die het aan CB gevraagd had,

Geef je de laatste tijd ook meer bieten (sap) of worteltjes ofzo ?
Misschien de voeding dus,

Of bepaalde planten,
ik had steeds oranje strepen en vlekken op mijn kleren,
tja....kwam van de lelies die ik vaak koop.

groetjes Angelique
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Do 11 Dec 2008, 18:33

zie je bij groenendaelers ook wel, de roodverkleuring van de vacht..
Ook bij andere zwarte vachten komt het weleens voor, kan te maken met het ouder worden.(pigmentverlies)
Hoewel je het ook weleens bij jongere honden ziet, na een verhaar periode is het dan vaak weer over..
heeft ook te maken met hoevaak honden zwemmen, weersomstandigheden enz
tt-tjes
5-sterren

Berichtdoor tt-tjes » Do 11 Dec 2008, 19:14

Fjurdy heeft het ook, zo'n roodbruine gloed over zijn vacht, de ene keer meer dan de andere keer. Ik weet eigenlijk niet beter.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Do 11 Dec 2008, 20:36

Berners willen dit ook nog wel eens hebben.
Merk je ook aan lippen of oogranden dat die wat minder sterk gepigmnteerd zijn?
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 11 Dec 2008, 21:06

Was er niet iets van veendrenkstof of vlierbessen voor de zwarte kleur?
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Do 11 Dec 2008, 21:43

vanaalst schreef:zie je bij groenendaelers ook wel, de roodverkleuring van de vacht..
Ook bij andere zwarte vachten komt het weleens voor, kan te maken met het ouder worden.(pigmentverlies)
Hoewel je het ook weleens bij jongere honden ziet, na een verhaar periode is het dan vaak weer over..
heeft ook te maken met hoevaak honden zwemmen, weersomstandigheden enz

is dit niet gewoon "dood haar" wat eruit moet? Dit zie ik namelijk wel aan de BH die ik hier behandel :-\
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Do 11 Dec 2008, 21:44

nova schreef:Berners willen dit ook nog wel eens hebben.
Merk je ook aan lippen of oogranden dat die wat minder sterk gepigmnteerd zijn?

nee eigenlijk niet ::)
RuBep
4-sterren

Berichtdoor RuBep » Zo 21 Dec 2008, 00:09

Ik ben toevallig ook op zoek naar info hierover  ;)

Bij mijn Shih Tzu zie ik nl ook deze verkleuring, nu valt het mij op dat je het op alle plekken ziet die nat worden, al dan niet door likken :-\
Mijn Shih heeft het van traanvocht, maar ik zie ook dat zijn pootjes verkleuren, tusen de kussentjes, naar mijn weten likt hij deze nooit, maar word het hier uiteraard door buiten lopen nat.
En zijn bek is echt erg, die witte haren zijn helemaal bruin :-[ onder zijn oksels en bij zn gat zie ik ook al dat het begint te verkleuren :-\

Nu heb ik wel veel tips om dit weer wit te krijgen maar dat lost het probleem volgens mij niet op, ik zou liever de oorzaak weghalen.

Nu ken ik mensen die zijn over gegaan van brok 1 naar brok 2 en hun honden er nu geen last meer van , maar ja ik voer geen brok >:( maar ik begin me toch wel af te vragen of het idd iets te maken kan hebben met de voeding?

Mijn grijze Cane Corso had er overigens ook last van, daar zag ik het ook bij zn ogen en poten, ook hij kreeg barf!

Ik kwam ook dit stukje tegen:
http://www.bearded-collie.nl/tips/vacht ... index.html
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Zo 21 Dec 2008, 06:17

Dit verschijnsel waar jij het over hebt RuBep, ken ik idd ook van de klanten in mijn trimsalon. Maar dat is het van Vienna niet. Er ligt als het ware een gloed over de vacht ???.
Ik heb wel eens aan weersinvloeden gedacht omdat het alleen de voorkant van de voorpoten is. Zou dat kunnen?

Angie69, ik voer idd bieten en wortels door de groentemixen wat ook nog zou kunnen natuurlijk.
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Zo 21 Dec 2008, 08:54

trimsalon schreef:Dit verschijnsel waar jij het over hebt RuBep, ken ik idd ook van de klanten in mijn trimsalon. Maar dat is het van Vienna niet. Er ligt als het ware een gloed over de vacht ???.
Ik heb wel eens aan weersinvloeden gedacht omdat het alleen de voorkant van de voorpoten is. Zou dat kunnen?

Angie69, ik voer idd bieten en wortels door de groentemixen wat ook nog zou kunnen natuurlijk.

ik zat op cursus met een mevrouw met een witte hond, en zij vertelde dat het een draaaaama was om brokjes te vinden waar geen caroteen in zat, omdat haar hond daar oranje van uitsloeg.
Ik dacht: blij dat ik geen brokjes voer, maar misschien dat Didge toch last van die wortelen heeft?
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”