Barf uit Abcoude

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Barfplaats
Gesponsord bericht

Barf uit Abcoude

Berichtdoor Barfplaats

ellyenrob
4-sterren

Barf uit Abcoude

Berichtdoor ellyenrob » Di 09 Dec 2008, 14:48

Ik kreeg van iemand door dat er in Abcoude ene Tim woont die kant en klaar barf(weet niet echt wat ik me daarbij moet voorstellen ik denk gemalen) verkoopt, heeft iemand ervaring daarmee.
Lizzy
Moderator

Re: Barf uit Abcoude

Berichtdoor Lizzy » Di 09 Dec 2008, 16:23

Wat je je daar bij voor moet stellen, kant en klaar barf? Kant en klaar barf bestaat niet dus dat is nog al makkelijk. BARF stel je zelf samen. Dat laat je niet door een een of andere prakkiesmaker doen.
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Di 09 Dec 2008, 16:47

Daarom denk ik gewoon dat het gemalen vlees/bot/orgaan is.
Aangezien ik er hier eentje op kvv heb,lijkt het me wel wat er werd gezegt 0,50 per pond, voor kvv betaal ik 1,35 per pond dat scheelt nogal
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 09 Dec 2008, 17:04

[quote="ellyenrob"]
Daarom denk ik gewoon dat het gemalen vlees/bot/orgaan is.
Aangezien ik er hier eentje op kvv heb,lijkt het me wel wat er werd gezegt 0,50 per pond, voor kvv betaal ik 1,35 per pond dat scheelt nogal
[/quote]

Oh, dus het is vooral heeeeeeeeeel goedkoop. Maar wees nou eerlijk, wat kun je in hemelsnaam voor goeds in een prakkie stoppen voor 1 euro de kilo? Bedenk je dan dat iemand dus grondstoffen moet inkopen, de boel moet malen en verpakken voor 1 euro de kilo! Dat kan dus niet. Tenzij het ongelofelijke goedkope troep is.

Als je dan goedkoper wilt voeren dan KVV, voer dan echt BARF. Ja, dan koop jij dus zelf in, dan verpak je zelf alles in porties, dan heb jij zelf het hele proces in de hand (en ja, dat is meer werk) en dus is dat goedkoper. Maar dan voer je wel fatsoenlijke kwaliteit. Tenminste, behoudens dat je fatsoenlijke kwaliteit inkoopt natuurlijk!
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Di 09 Dec 2008, 17:11

Tututu, tuurlijk is goed koop mee genomen, dat zeg ik eerlijk, maar als iemand ervaring hiermee heeft, die kan mij dus zeggen of het bagger is of niet.
En wij voeren hier 6 van 7 honden barf hoor ;)
En ééntje kvv
Maar voor de variatie kun je gerust iets anders geven, dus daarom mijn vraag "heeft iemand hier ervaring mee"
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 09 Dec 2008, 17:18

[quote="ellyenrob"]
Tututu, tuurlijk is goed koop mee genomen, dat zeg ik eerlijk, maar als iemand ervaring hiermee heeft, die kan mij dus zeggen of het bagger is of niet.
En wij voeren hier 6 van 7 honden barf hoor ;)
En ééntje kvv
Maar voor de variatie kun je gerust iets anders geven, dus daarom mijn vraag "heeft iemand hier ervaring mee"
[/quote]

Ik begrijp je tututu eerlijk gezegd niet? Ik schrijf alleen "als je dan goedkoper wilt voeren dan KVV"? Maar of iemand er nou ervaring mee heeft of niet: technisch/logisch gezien kan een prak voor 1 euro de kilo toch gewoon drie keer niks wezen?
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Di 09 Dec 2008, 17:22

Dat is jouw mening, prima, bedankt hier voor.

Wie weet zijn er meerdere die daar iets over te zeggen hebben.
Wie weet hoe goedkoop hij kan inkopen dus ik ga daar niet over oordelen.
Het is gemakkelijk om meteen te schrijven het is goedkoop dus zal het wel rommel zijn.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 09 Dec 2008, 17:38

Nee, het is niet gemakkelijk, om dat te schrijven. Het is gemakkelijk om te denken dat een voer van 1 euro de kilo iets kan wezen. Maar goed, ik weet wanneer ik verder mijn mond moet houden ;)
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Di 09 Dec 2008, 17:38

[quote="ellyenrob"]
Dat is jouw mening, prima, bedankt hier voor.

Wie weet zijn er meerdere die daar iets over te zeggen hebben.
Wie weet hoe goedkoop hij kan inkopen dus ik ga daar niet over oordelen.
Het is gemakkelijk om meteen te schrijven het is goedkoop dus zal het wel rommel zijn.
[/quote]

Het is nu eenmaal zo dat je waar naar geld hebt en iets van 0,50 cent de pond (verkoopprijs, dus daar zit ook nog 19% BTW en belastingafdracht en overige kosten en winst bij in) kan gewoon niet veel bijzonders wezen.  Inhoud is je blijkbaar helemaal onbekend. Persoonlijk zou ik daar eerst naar informeren voordat ik ook maar overwoog om zoiets te gaan voeren.
Maar wat let je om het eens 6 weken te proberen.
Ik heb hier verder nog nooit van gehoord dus waarschijnlijk zullen hier niet veel mensen zijn die er al langdurige ervaring mee hebben.
margreet
5-sterren

Berichtdoor margreet » Di 09 Dec 2008, 17:57

[quote="Lizzy"]
Nee, het is niet gemakkelijk, om dat te schrijven. Het is gemakkelijk om te denken dat een voer van 1 euro de kilo iets kan wezen. Maar goed, ik weet wanneer ik verder mijn mond moet houden ;)
[/quote]

Whahaha en daar hebben sommige mensen het erg moeilijk mee om hun mond te houden :-*
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Di 09 Dec 2008, 18:20

Ik vraag hier of er iemand ervaring mee heeft!!!!

Niks meer en niks minder.
Dus mensen die dit product hebben geprobeert of nog steeds gebruiken, geef je mening er over.
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Di 09 Dec 2008, 18:41

[quote="ellyenrob"]
Ik vraag hier of er iemand ervaring mee heeft!!!!

Niks meer en niks minder.
Dus mensen die dit product hebben geprobeert of nog steeds gebruiken, geef je mening er over.

[/quote]

sommige dingen hoef je niet eerst te proberen om te weten of het wat is of niet, logisch nadenken brengt je al een heel eind.

Ik zet dit topic naar Kant-en-klaar Versvlees. Het is niet meer dan dat. Jammergenoeg zijn er steeds meer mensen die erachter komen dat barf sells, en daar handig op inspringen door hun prakje barf te noemen.
Laatst gewijzigd door Femke op Di 09 Dec 2008, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura2004
5-sterren

Berichtdoor Laura2004 » Di 09 Dec 2008, 23:00

Ik zou bij de fabrikant informeren wat hij er zoal in verwerkt  ;) En misschien vragen of je een kijkje mag nemen bij het verwerkingsproces.
petra-amsterdam
3-sterren

Berichtdoor petra-amsterdam » Vr 12 Dec 2008, 22:48

Je bedoeld ws Tim en Sandra Lotgering ,scharrelboerderij in Abcoude? Ze zaten ooit op de Stadionweg in Amsterdam met hun scharrelslagerij en ik kwam daar toen vaak.
Ik heb het afgelopen jaar nog bij ze besteld en ik moet zeggen dat mijn honden het er ,geeneen uitgezonderd ,echt goed op deden. Doet in mijn beleving beslist niet voor Herby onder.
Ze fokken zelf ....oeps ...vergeten...groot ras in elk geval , hij (Tim) had bij de levering zo,n kolos bij zich :D Het zijn ook nog eens gewoon hartstikke aardige mensen die uitgebreid de tijd nemen om met je mee te denken.
Ik had het adres indertijd ook van BP overigens. Iemand die daar altijd schapenscharrelvlees kocht.
Sindsdien hebben ze het assortiment wat uitgebreid.
En NEE, het is beslist geen rotzooi. Ruikt en ziet er goed uit! Het vlees wordt in rolletjes verkocht en passen makkelijker in de vriezer.

http://lotgering.nl/Home/tabid/97/langu ... fault.aspx
Laatst gewijzigd door petra-amsterdam op Vr 12 Dec 2008, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
ellyenrob
4-sterren

Berichtdoor ellyenrob » Vr 12 Dec 2008, 23:27

Dank je Petra voor de duidelijke antwoord en de link naar de site.
Het is 't probeen zeker waard.
En dan pas kan ik zeggen of het goed voer is of troep en ik heb iet meteen mijn oordeel omdat het goedkoop is kan hetnooit goed zijn.
Heb hem inmiddels zelf aan de telefoon gehad en heeft duideljk verteld wat er in wordt verwerkt, dus ik ga het zeker proberen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”