Sardines... ze weten er geen raad mee

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Diane77
1-ster

Berichtdoor Diane77 » Za 29 Nov 2008, 20:31

Vandaag heb ik op de markt een pondje sardines gehaald voor de dames... Ik heb ze elk 1 visje gegeven en buiten laten opeten... althans dat was de bedoeling  >:(

De dames vonden het wel interessant maar ze wisten er geen raad mee met zo'n hele vis. ??? ???
Katy pikte haar vis uit haar bak en legde die ernaast. Ishta heeft alleen zitten ruiken aan Katy's vis...

Misschien wil ik te graag dat mijn dames BARFen maar zoals het een echte teckel betaamd laten ze zich niet sturen... :P

Ik heb uiteindelijk de vis in stukjes geknipt en die zo opnieuw aangeboden. Katy heeft een stukje opgevroten maar Ishta deed er niets mee. Ze wilden weer naar binnen, de vis was geen succes. Om ze het toch te laten eten heb ik er maar de staafmixer opgezet wat een niet al te smakelijk drabje opleverde. Ook daarvan hebben ze bijna niets van gegeten.

Op de markt heb ik ook haas/konijn voorpoten voor ze gekocht bij gebrek aan kippennekken... Ik zal het proberen morgen met Ishta, maar ik begin er een hard hoofd in te krijgen :( Ik heb wel 2 kg kipppennekken besteld bij de poelier, volgende week kan ik ze ophalen.

Straks heb ik een vriezer vol met BARF spul en dan vreten die krengen het niet >:( Daar ben ik een beetje bang voor.... Iemand tips?

Het beetje rundergehakt dat ik ze uiteindelijk gaf ging erin als koek... ;)

Teckels.... 8)
-Annemarie-
5-sterren

Re: Sardines... ze weten er geen raad mee

Berichtdoor -Annemarie- » Za 29 Nov 2008, 20:38

Hier eten ze kleine visjes ook niet los in z'n geheel op. Ik pureer de visjes en meng het met iets wat ze echt lekker vinden.
Niet wanhopen; ook met kleine stapjes kom je er wel. Barfen gaat nu eenmaal nooit volgens een vast schema. Iedere hond heeft z'n eigen gebruiksaanwijzing.  :)
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Za 29 Nov 2008, 20:41

Mijn eerste sardines waren ook geen succes. Althans, grote beer en theemuts dachten, hellup wat is dat. Geprakt met een vork (getsie), werkten ze het weg. Nu eten ze ze allemaal ongeprakt.

Grote beer heeft trouwens met alles eerst hulp nodig gehad, theemuts ook. Dus ik deed een kippebout kapot maken, stukkie vast houden enz. Nu eten ze alles zelf op.
Huskymeisje
5-sterren

Berichtdoor Huskymeisje » Za 29 Nov 2008, 20:43

Ik deed ze in het begin in een bakje heet water (niet gekookt maar uit de kraan). Dan vonden de dames het hier heerlijk. Uiteindelijk heb ik dat afgebouwd en nu eten ze ze rauw.
de Meiden
5-sterren

Berichtdoor de Meiden » Za 29 Nov 2008, 21:45

Soms vinden honden vis direct lekker, maar meestal moeten ze het leren eten, en dan nog kan het "halen en brengen" blijven.
De eerste tijd een visje pureren en dan door gemalen pens mengen, een poosje laten staan dan gaat de pens lucht overheersen, als dat goed gaat dan probeer je kleine stukjes vis door de pens, daarna weer wat groter laten de stukken.
Hier eten ze ook geen hele vis, maar wel in stukjes door ander vlees heen, ze krijgen het binnen en dat is het belangrijkst.
Het kan ook goed zijn dat ze een ander soort vette vis wel lekker vinden, uitproberen maar !
Mieke L.
5-sterren

Berichtdoor Mieke L. » Za 29 Nov 2008, 21:47

Ik moet ze ook altijd prakken en mengen door wat smuldierpens ofzo voordat ze het willen eten.
SandRRa
5-sterren

Berichtdoor SandRRa » Zo 30 Nov 2008, 16:11

Hier moeten de dames ze ook niet het enige wat hier gegeten wordt is zalmkarkas door Khami en haring. Mazoe wilt wel gerookte makreel, maar ja die krijgt ze lekker niet.
Maar zo eet Mazoe bijv wel weer konijn en Khami niet. Ze hebben ieder zo hun voorkeur zeg maar. ::)
Diane77
1-ster

Berichtdoor Diane77 » Zo 30 Nov 2008, 17:22

Hartelijk dank voor alle reacties...
Heb vandaag de haas/konijn voorpoten per stuk verpakt en in de vriezer gedaan waarvan ik er een in stukken gehakt aan de dames heb geserveerd. Ze pakten het wel aan maar begonnen er direct mee te slepen en weten er geen raad mee. Als ik het ze voor houdt dan kijken ze me niet begrijpend aan... ??? ???

Toen heb ik het maar in bite size stukjes gehakt en ik weer in hun bakjes gedaan. Ik geloof dat Katy een stukje heeft opgepeuzeld maar Ishta had geen trek (meer). Ze hebben de hele middag nl. op hun gedroogde pens strips zitten knagen en oh wat worden Katy's tanden daar mooi schoon van!

Ondertussen is hun lade met BARF spul in de vriezer overvol... Dan toch maar weer terug op KVV? :-\
Hoe kan ik mijn teckels duidelijk maken hoe ze het moeten opeten? Ik ga het ze toch echt niet voordoen... Teckels kennende vinden ze het theater stukje dan veel interessanter... ;D ;D ;D
SandRRa
5-sterren

Berichtdoor SandRRa » Zo 30 Nov 2008, 17:32

aanbieden als ze t niet willen dan weghalen en de volgende dag weer geven. Tussendoor niets geven, dus ook geen gedroogde pensdingen.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Di 02 Dec 2008, 01:24

Hier hebben ze ook dingen moeten leren eten.
Ik heb grote honden , 50 kg, en Nova wist gewoon niet wat ze met iets groots moest. Een heel eendenkarkas, een hele runderstrot of een lamskop, ze heeft dat echt moeten leren.  Mijn andere honden waren daar sneller in
Dat begint nu pas, na 6 maanden barfen beter te gaan.
Zaterdag heeft ze voor het eerst de hele runderstrot opgegeten :D, zelfs Bindi werd even weggegromd ???
Nova eet nog steeds geen vis, dan maar niet , helaas :-[
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Di 02 Dec 2008, 09:33

Misschien nog een keer aanbieden? Sommige honden kunnen heel erg miepen met iets wat ze nog niet kennen. Zelfs mijn grote vreetzak Gitte had daar een handje van: de 1e keer eend.... je had haar moeten zien kijken en snuffelen en héél voorzichtig kauwen ::), de 2e keer eend werd in haar vertrouwde tempo weggewerkt. En dat heb ik haar vaker zien doen bij nieuwe diersoorten.
Ik zou de sardines dus nog een keer aanbieden, misschien eerst een klein stukje? En dan zou ik het eerst even in warm water leggen, dat vinden sommige honden vaak ook lekkerder.
annielaumen
5-sterren

Berichtdoor annielaumen » Di 02 Dec 2008, 12:59

Astrid at ook geen vis
Over een tijdje weer aanbieden
In begin at ze sardientjes altijd samen met grof gemalen pens
Nu eet ze alle vis
Een echte kliko is het ze lust alles en laat ook nooit wat liggen
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Di 02 Dec 2008, 13:17

mijn dot moest altijd eerst erg in de vis rollen voordat ze het zou overwegen om het op te eten, nu nog hoor, ik geef niet zo vaak vis, maar als ze een sardientje krijg dan moet er eerst in gerold worden :( ;D
Happy Tail
5-sterren

Berichtdoor Happy Tail » Di 02 Dec 2008, 18:38

Als het te zeer eruit ziet naar vis dan blieft madam het niet: hier ligt de oplossing in hele vis vervangen door Haaks barf zalm...dat is echt smullen, in het begin liet ze zelf daarvan nog stukjes liggen...als ze dan wat te groot waren en ze moest even knabbelen. Nu is eht hap...weg...jummie

maar of er ooit nog zalmkop ingaat????
kojak
4-sterren

-

Berichtdoor kojak » Di 02 Dec 2008, 19:07

-
Laatst gewijzigd door kojak op Zo 04 Apr 2010, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Barfplaats
Gesponsord bericht

-

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”