CNF: Ureum 40,3 & CREA 266. Wie heeft er tips

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Angela1978
1-ster

Berichtdoor Angela1978 » Wo 26 Nov 2008, 09:49

Hoi allemaal,

Afgelopen vrijdag is bij mijn poes Destiny van 9 tijdens de jaarlijkse checkup een schrompelnier geconstateerd, daarnaast klopt haar hartje anders (langzamer?) dan normaal. Ook was Des de laatste weken nogal afgevallen.

De DA heeft direct bloedonderzoeken gedaan waaruit bleek dat haar Ureum al 40,3 is en haar CREA 266. Veel te hoog t.o.v. de normale waardes uit de tabel (die onze DA hanteert). Hij raadde direct euthanasie aan. Afgaande op dit advies dacht ik in eerste instantie dat dit het beste was en had al een afspraak gemaakt voor gisteren, je wilt immers doen wat het beste is voor je poes.

Omdat ik me hier echter toch niet bij kon en wilde neerleggen, heb ik samen met mijn man dit weekend internet afgezocht en heb hierdoor toch weer wat hoop gekregen.... Onder het motto 'read the cat, not the numbers....' hebben we haar extra in de gaten gehouden. Ze eet en drinkt nog, komt bij je liggen en knort als je haar aait, dus dat geeft ons hoop, ondanks de feiten (deze hoge waardes).

De afspraak bij de DA is inmiddels afgezegd. We hebben Bentokor gekregen om te proberen, i.c.m. een aantal homeopatische middelen van VSM (waarvan ik de namen nu even niet paraat heb). Nu moeten we afwachten in hoeverre dit aanslaat....

Mochten er barfplaatsleden zijn die ook ervaring hebben met een poes/kat met dergelijke waarden en tips hebben of ervaringen willen delen, dan hou ik me van harte aanbevolen. Alle hulp en tips zijn meer dan welkom!!!

Alvast bedankt allemaal.

Veel liefs, Angela
YaYa
5-sterren

Re: CNF: Ureum 40,3 & CREA 266. Wie heeft er tips

Berichtdoor YaYa » Wo 26 Nov 2008, 11:26

Hallo Angela. Dat het niet goed is met Destiny dat snap je natuurlijk zelf ook. Maar je hebt groot gelijk dat je haar niet direct in laat slapen. Als ze zich nog goed voelt en niet als een ziek vogeltje in een hoekje kruipt, is het haar tijd nog niet. Jullie kunnen het beste beoordelen wanneer het wel zover is. En niet een da die haar alleen maar even in de behandelkamer krijgt en op de waarden afgaat.
Wat heel belangrijk is om te zorgen dat ze veel drinkt (desnoods met een spuitje in haar bek). Een waterfontein doet daar vaak al wonderen voor. En het zou heel handig zijn als ze vers vlees zou willen eten omdat daar extra vocht inzit ipv droge brokken.
Wij hebben zelf een nierpatientje waarvan de crea vorig jaar februari 228 was, ureum weet ik niet meer. Maar op fortekor doet ze het eigenlijk nog steeds prima.

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”