Taurine nodig? In kvv?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Taurine nodig? In kvv?

Berichtdoor Barfplaats

nathalietjuh
1-ster

Taurine nodig? In kvv?

Berichtdoor nathalietjuh » Zo 02 Nov 2008, 22:56

Ik werk in een dierenwinkel, waar we de laatste tijd veel met natuurlijke voeding bezig zijn.
Wij verkopen (natuurlijk) ook br*kken.. Nou vroeg ik me af,waarom er geen "natuurlijke" br*kken zijn voor katten. Gevraagd aan de vertegenwoordiger van Farmfood en die zei dat ze dat ossengal moesten verwerken om er Taurine in te krijgen, want dat was nodig bij katten. En dat stinkt, dus eten katten de br*kken niet meer.
Nou weet ik dus wel dat er Taurine zit in kattenbr*kken, maar dat zou dan in principe ook in KVV voor katten moeten zitten? Of zit er iets anders in?
flin
5-sterren

Re: Taurine nodig? In kvv?

Berichtdoor flin » Zo 02 Nov 2008, 23:29

de  zgn 'natuurlijke' brokken, zijn allemaal verhit, en met taurine is't nou net dat als je dat verhit 't verdwijnt, vandaar dat er zowieso taurine toegevoegd moet worden aan brok en blik

in al 't rauwe vlees zit taurine, vooral in donker dijbeenvlees van gevogelte, ( alsook in mosselen en schelpdieren)
in koppen schijnt veel te zitten (ogen met name) en ook de ingewanden van 'n dier (lever hart) bevatten flink taurine....

ossengal en taurine, 'k zou 't niet weten?
panthera
3-sterren

Berichtdoor panthera » Vr 21 Nov 2008, 01:50

"Natuurlijke" kattenbrokken ??  ???

Dat is een contradictie in terminus.  ;D ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”