botten begraven

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

botten begraven

Berichtdoor Barfplaats

ashley
4-sterren

botten begraven

Berichtdoor ashley » Do 30 Okt 2008, 19:25

Hallo,

Ik heb 2 jack russels en ben pas begonnen met het geven van Haaksbarf. De ene jack, Pluto, vindt het allemaal heerlijk en smult ook van pens, kopvlees en dat soort dingen. De andere jack, Loesje, is een groter probleem. Ze lust denk ik geen pens, althans ze eet het niet maar ze pakt een stukje uit haar bakje en gaat er vervolgens in liggen rollen. Gevolg een stinkende hond en een stinkend kleed..... :( .  Ze eet nu Haaksbarf maar dan moet ik er eerst even kort warm water over doen. Deze tip kreeg ik op het labradorforum omdat ze eerst helemaal niks rauw wilde eten...( ik heb al diverse andere merken geprobeerd en Haaksbarf eet ze nog het beste).
Mijn vraag is hoe kan ik haar botjes laten eten, zoals een kippenpoot, konijnenpoot, kippenkarkas....ze gaat die namelijk begraven in de tuin....Ze is een afgedankte fokteef en sinds 3 maanden woont ze bij ons. Het lijkt alsof ze verwacht dat er wel weer een periode van honger komt. Maar ja ondertussen kan ik haar geen botjes geven.

Wie heeft er tips om dit op te kunnen lossen?

Groetjes Joke
oebaya
5-sterren

Re: botten begraven

Berichtdoor oebaya » Vr 31 Okt 2008, 08:19

Botten begraven is heel natuurlijk gedrag. Voor een hond wordt het bot er lekkerder van. Iets als oude kaas voor ons of voor de Chinezen zo'n ei dat zwart is van maanden/jaren in de grond zitten. Dus ik denk niet dat je het makkelijk afleert.
Maar als ze Haaks barf krijgt, dan hoeft ze toch niet per sé nog bot te eten.
gr.
Nicolette
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Vr 31 Okt 2008, 09:20

en als je de botjes eerst plat slaat en ze in huis geeft ??
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Vr 31 Okt 2008, 10:43

zal niet gelijk met poten gaan beginnen, maar eerst met kippenekken/karkassen.
wil je dat naast de haaksbarf gaan geven of ipv?
Geef het naast de kvv dan kan het weleens teveel zijn.
Overgieten hoeft niet meer hoor, als ze het eenmaal eten en nergens geen last van hebben, kan je het gewoon zo geven
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Vr 31 Okt 2008, 10:51

Ik vind het wel heel nuttig is om toch botten te blijven geven. Zowieso voor het gebit, maar ook voor de voldaanheid.

Ik zou eens beginnen met haar niet de gelegenheid te geven om die botten te begraven. Dus binnen geven met de deur dicht.
ashley
4-sterren

Berichtdoor ashley » Vr 31 Okt 2008, 11:37

Bedankt voor de tips.
Ik geef ze nu 2x per dag haaksbarf, diverse smaken. Maar er is mij vertelt dat ik dan ipv haaksbarf bijv s'avonds iets van een bot met vlees kan geven en dat dan niet te veel wordt...
Is dit nou waar of niet?

Groetjes Joke
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”