vermageren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vermageren

Berichtdoor Barfplaats

vagebond
5-sterren

vermageren

Berichtdoor vagebond » Wo 29 Okt 2008, 08:44

Ik ben nu ong. 4 maanden bezig met barf, de teckels zijn op eentje na best wel afgevallen. Ze krijgen als bot/vlees vnl. kipkarkas. De ontlasting is mooi. Zal ik dan meer spiervlees erbij geven, ze krijgen nu ong. 40 gram spiervlees bij de karkas. Of zal ik kkv erbij geven als extra. Vooral mijn formule 1 reu is echt mager, ik schaam me wel. Hij rent ook zo verschrikkelijk, denk dat ik m maar ga opsluiten hihi, kan ie niet nog meer afvallen.
Ik heb de barfrekenhulp gebruikt, nu heb ik m op 10kg ingesteld en op 3% ipv 2%.
Nitus
5-sterren

Re: vermageren

Berichtdoor Nitus » Wo 29 Okt 2008, 09:49

Ik zou als ik jouw was gewoon meer van alles geven ;). En 2% voor kleine honden is idd aan de krappe kant dus verstandig dat je het percentage hebt aangepast, misschien mag het zelfs nog wel iets omhoog, maar houd ze dan wel goed in de gaten dat ze niet ineens tonrond zijn.
Red_Hunter
5-sterren

Berichtdoor Red_Hunter » Wo 29 Okt 2008, 12:02

Mijn honden vielen ook erg af bij de overgang van KVV naar BARF. Ik ben gewoon meer gaan geven.
Eerst erg veel om weer aan te komen en daarna er tussen in gaan zitten. Nu blijven ze mooi op gewicht.

Die 2% is voor een grote hond, kleine honden hebben in verhouding meer nodig.

Succes met barfen,

Groetjes Trudie
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 29 Okt 2008, 12:18

Ik zou van alles meer geven. Dus meer vleesbot, meer vlees, meer orgaanvlees, etc. Ik vind 2% ook weinig voor een kleine hond. Ik ken wel teckels die 4% eten!
Pauline
5-sterren

Berichtdoor Pauline » Wo 29 Okt 2008, 12:22

Lizzy schreef:Ik ken wel teckels die 4% eten!

Ik heb er eentje die wel 10% wil eten..... :-X :-X

Nee zonder dollen. Joep heeft ook periodes dat hij duidelijk niet genoeg heeft aan zijn gebruikelijke portie van zo'n 300-360 gram (hij weegt een kleine 14 kg). Ik geef hem dan idd gewoon meer, je merkt vlug genoeg als ze teveel krijgen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 29 Okt 2008, 12:28

Pauline schreef:Ik heb er eentje die wel 10% wil eten..... :-X :-X
Nee zonder dollen. Joep heeft ook periodes dat hij duidelijk niet genoeg heeft aan zijn gebruikelijke portie van zo'n 300-360 gram (hij weegt een kleine 14 kg). Ik geef hem dan idd gewoon meer, je merkt vlug genoeg als ze teveel krijgen.

Proest ;D ;D ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”