natuurlijk genezen?!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

natuurlijk genezen?!

Berichtdoor Barfplaats

fhart
1-ster

natuurlijk genezen?!

Berichtdoor fhart » Di 28 Okt 2008, 21:28

Heeft iemand goede tips of ervaring met het natuurlijk genezen van dieren? Ik doel dan bij bijv. knoflook om te ontwormen, schapenvet voor glimmende vacht enz??
me and my boys
5-sterren

Re: natuurlijk genezen?!

Berichtdoor me and my boys » Wo 29 Okt 2008, 07:54

natuurlijk genezen, daar versta ik onder problemen en/of ziektes te lijf gaan met behulp van accupuntuur, homeopathie, bachbloesem, chinese kruiden ed
schapenvet voor een glimmende vacht heeft daar niet zoveel mee te maken
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 29 Okt 2008, 08:27

fhart schreef:Heeft iemand goede tips of ervaring met het natuurlijk genezen van dieren? Ik doel dan bij bijv. knoflook om te ontwormen, schapenvet voor glimmende vacht enz??

Ik versta onder natuurlijk genezen eigenlijk wel andere dingen. Ik versta daar hetzelfde onder wat mijn voorgangster hierboven heeft geschreven. Knoflook is simpelweg een manier om wormen te voorkomen. Schapenvet is nergens goed voor.

Wat voor tips zou je willen hebben? Op welk gebied? Heeft je hond gezondheidsproblemen? Kun je daar meer over vertellen?
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Wo 29 Okt 2008, 10:13

fhart schreef:Heeft iemand goede tips of ervaring met het natuurlijk genezen van dieren? Ik doel dan bij bijv. knoflook om te ontwormen, schapenvet voor glimmende vacht enz??

:D :D Ik doe niets anders ;)
Maar dan wel iets meer dan knoflook en schapenvet, gelukkig.
Edelgrijsje
4-sterren

Berichtdoor Edelgrijsje » Wo 29 Okt 2008, 11:39

Hitam schreef: :D :D Ik doe niets anders ;)
Maar dan wel iets meer dan knoflook en schapenvet, gelukkig.

Hihi ;)

Sinds ik op dit forum ben , ben ik ook veel sneller geneigd om homeopatische middelen te nemen en o.a. Max heeft Bachbloesum omdat hij erg gefrustreerd was toen Storm kwam en Jolie dood ging. Grote veranderingen dus. Ook heb ik druppel tegen jeuk en ontstoken anaalklieren voor hem. Ik ben er erg tevreden over. De Bachbloesum begint ook z`n vruchten af te werpen, hij is weer een vrolijk en tevreden hondje aan het worden , die nbeter om kan gaan met het drukke gedrag van Storm.
Al met al is het aan te raden.
fhart
1-ster

Berichtdoor fhart » Ma 03 Nov 2008, 04:19

O o o Wat zijn jullie streng zeg!!!! :(
Ik wil graag weten hoe ik mijn honden met natuurlijke producten/voeding kan ondersteunen/ genezen van bijv. vlooien, mijten en teken. Of hoe ik dit kan voorkomen. Ik zou graag doormiddel van moedernatuur simpele, vaak voorkomende zaken verhelpen. Zoals bijv. knoflook inplaats van een chemische ontwormingskuur. Ik hoop dat het zo duidelijker is :P
Ik heb een 11 jaar oude berner. Zij heeft heel haar leven brokken gehad. Zij heeft last van HD /artrose. Ze heeft meedere grote gezwellen (veel zijn vetbulten) en kan niet meer geopereerd worden vanwege een oud en zwak hart. Voor haar oude gewrichten krijgt zij royal canin, mobility pupport. Toen wij over barf te weten kwamen hebben we haar overgezet naar HAAKs barf en geprobeerd de werkzame stof in de royal canin (ik geloof glucosamine?!) te geven. (dit zou vooral in paard, konijn en geit zitten) Echter na een paar weken kon ze niet meer opstaan, niet meer gaan liggen, niet meer het stoepje af en zeker niet meer dan 100m lopen...Om zeker te weten heb ik haar weer terug gezet op brok en het verbeterede vrijwel direct...... ???Tips, reacties, ervaringen????
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 03 Nov 2008, 07:04

Misschien moet je haar een beter glucosamine/chondroitine product geven, naast de verse voeding. Ik weet niet welk supplement je naast de KVV van Haaks hebt gegeven?
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Ma 03 Nov 2008, 07:45

sorry :-[
maar dan zou je id iets van glucosemide moeten gaan geven
Cathelijn
5-sterren

Berichtdoor Cathelijn » Ma 03 Nov 2008, 09:17

of groenlipmossel, volgens mij zit dat in die brok. Als ik het me goed herinner van het foldertje dat ik ooit kreeg.
Dit is o.a. te bestellen bij: http://www.lovelyhealth.com/
Ik heb daar al een paar keer besteld en dat gaat prima.
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Ma 03 Nov 2008, 10:10

Die voeders werken zo goed omdat er goede glucosaminepreparaten inzitten en een flinke hoeveelheid omega-3. Wat vaak gebeurt is dat mensen die spullen halen van een goedkoop merk en/of onvoldoende geven.
Het is echt wel mogelijk om een hond op de been te houden zonder die dieetvoeders. Ik zie zelf veel goede resultaten op glucosaminecomplex speciaal van de groene os. Verder hoor ik hier op BP veel goede berichten over CortaRX, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”