Het gaat toch niet helemaal lekker..

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Irish
5-sterren

Berichtdoor Irish » Di 21 Okt 2008, 19:26

.. met Steffie.

Ik heb nou sinds ruim een week mijn barfbestelling binnen, dus lekker varieren dan alleen maar kip. Ook met paard, konijn, kalkoen en zalm.

Zoals ik al aangaf in het topic ''Pens huppekee zo naar binnen'' is Steffie erg ziek geworden van de pens (Overgeven en diarree) Dat gaat nu weer beter, maar ze heeft ook geen pens meer gehad. Sowieso vraag ik me af hoe ik dit nou het beste aan kan pakken.

Komt bij dat Steffie de afgelopen dagen heel veel jeuk heeft. Ze krabt veel, haar huid is rood en warm (geen koorts, net opgenomen 38,4) Ook drinkt ze naar mijn idee meer. Mogelijk allergisch voor de vis of het paardenvlees? Kalkoen en kippenvlees is ze gewend. Wat kan ik nou het beste doen? Zijn de reacties niet heeeel erg snel zo binnen een week? Ik heb geen idee hoe snel dat gaat bij een voedsel allergie.

Smorgens krijgen de honden trouwens nog Carnibest, daar reageren ze allebei heel erg goed op
Laatst gewijzigd door Irish op Di 21 Okt 2008, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren

Re: Het gaat toch niet helemaal lekker..

Berichtdoor Angelique » Di 21 Okt 2008, 20:08

Ik zou, als ik jou was, wat gas terug nemen. Het is leuk om een gevarieerd menu aan te bieden, maar niet iedere hond reageert direkt goed op zoveel afwisseling. Dus, is ze kip en kalkoen gewend, dan geef je dat en dan geef je een keer wat ander vlees en op zo'n manier kun je ook beter zien of er ergens lecht op gereageert wordt.
Overigens zit in de cb ook pens, dus de stelling dat ze geen pens heeft gehad gaat niet helemaal op. Maar een maag kan ook van streek raken door zo'n hele lap. Ik zou het dan zeker nog in stukje aan bieden, kijken hoe dat gaat.
Irish
5-sterren

Berichtdoor Irish » Di 21 Okt 2008, 20:40

Angelique schreef:Ik zou, als ik jou was, wat gas terug nemen. Het is leuk om een gevarieerd menu aan te bieden, maar niet iedere hond reageert direkt goed op zoveel afwisseling. Dus, is ze kip en kalkoen gewend, dan geef je dat en dan geef je een keer wat ander vlees en op zo'n manier kun je ook beter zien of er ergens lecht op gereageert wordt.
Overigens zit in de cb ook pens, dus de stelling dat ze geen pens heeft gehad gaat niet helemaal op. Maar een maag kan ook van streek raken door zo'n hele lap. Ik zou het dan zeker nog in stukje aan bieden, kijken hoe dat gaat.

Dankjewel voor je antwoord! Ik zal wat gas terug geven en dan steeds 1 nieuw diersoort geven, dat een tijdje geven en kijken hoe ze het er op doen. Overigens was ''de lap'' pens slecht een lapje van +/- 100 gram, wat mevrouw doodleuk in 1 keer doorslikt. ik ga het voortaan in blokjes knippen!
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Di 21 Okt 2008, 23:55

Ik zou ook zoals Angelique al zegt even voorzichtig nieuwe dingen één voor één toevoegen en afwachten hoe ze op nieuwe dingen reageert. Wat ik hier wel vaker lees is dat honden op pens kunnen reageren door de voedselresten die erin achter zijn gebleven, grazen is voor veel koeien een zeldzaamheid geworden, ze krijgen vaak kuilmais (bij)gevoerd. Misschien is jouw hond wel allergisch voor mais? :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”