Vitamine C

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Vitamine C

Berichtdoor Barfplaats

Sher
5-sterren

Vitamine C

Berichtdoor Sher » Wo 15 Okt 2008, 16:30

Vandaag is Diederik zijn plasje weer gecontroleerd. Zijn ontsteking blijkt over te zijn.
Helaas had hij vorige keer een hele mooie ph-waarde, maar zat hij nu op 8,5. De vorige keer zat hij aan de dieet-br*k en nu aan de carni-best.
Tot mijn verbazing heeft mijn da helemaal niets gezegt over br*kjes, maar heeft ze me aangeraden om vitamine c te gaan geven. Volgens haar kan ik wel twee per dag geven. Ik vond het wel heel mooi van haar dat ze zelf aangaf dat de ph van vers voer vaak naar beneden ging. Die hoge waarde van Diederik lag niet aan het voer, maar aan de kat zelf. Wat zijn jullie ervaringen met vitamine c? Er moet flink gezakt worden.
Verder heeft hij nog steeds oormijt. Hij had vorige keer daarvoor behandeld moeten worden. Volgens haar had haar collega dit verkeerd aangepakt en ze zou het daar nog eens over hebben.
Mijn arme kwakkelkatje. Volgende week ga ik weer terug voor controle.
Adriana+Mo
1-ster

Re: Vitamine C

Berichtdoor Adriana+Mo » Do 18 Dec 2008, 10:06

mijn ervaringen met vitamine c/ascorbinezuur zijn goed en ik heb het idee dat MoMo er baat bij heeft.
ik koop het bij de drogist als ascorbinezuur met daarbij een aantal lege capsules en toen hij heel erg ziek was kreeg hij twee maal per etmaal een speldenknop-dosis in een capsule ('t is nogal zuur).
ja, ik ken de verhalen dat katten zelf vit c. kunnen aanmaken, maar bij ernstig nierfalen of andere grootse ellende (verzwakt of heel erg slecht eten) valt die functie voor een deel weg en ik denk, omdat ze het zelf kunnen maken, dat ze er dus ook baat bij hebben en niet zonder kunnen. en in die dosis kan het niet schadelijk zijn.
groetjes van Adriana en Mo
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 18 Dec 2008, 12:10

Dat katten zelf vit C maken klopt, maar die wordt in het lichaam zelf gebruikt en komt dus niet de urine verzuren. En mijn ervaring met vit C is ook dat het werkt. Ik koop ascorbinezuurtabletten, verpoeder die in een vijzel en doe ze door het eten, dat werkt bij mijn katten heel aardig mits niet te veel tegelijk. 500 mg per dag gaat hier goed. Bij meer krijgen ze diarree dus dat is duidelijk te veel.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”