ervaringen gevraagd met fysio, hydro en bloesems

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Anna Penta
5-sterren

Berichtdoor Anna Penta » Do 17 Jun 2004, 19:24

Ik probeer zoveel mogelijk de alternatieve en aanvullende therapieen te verhelderen met een 'eigen ervaring'. Nu zoek ik nog succeservaringen voor de volgende onderwerpen:

- fysiotherapie (kinesitherapie)
- hydrotherapie
- het belangrijkst van alles: (bach) bloesemtherapie.

Dus heb je een van deze drie therapieen ooit toegepast en met succes, en vind je het niet erg dat deze voor een hondenboek wordt gebruikt, dan verneem ik dat graag :D
202spots

Re:ervaringen gevraagd met fysio, hydro en bloesems

Berichtdoor 202spots » Do 17 Jun 2004, 19:53

Anna Penta schreef:Ik probeer zoveel mogelijk de alternatieve en aanvullende therapieen te verhelderen met een 'eigen ervaring'. Nu zoek ik nog succeservaringen voor de volgende onderwerpen:

- fysiotherapie (kinesitherapie)
- hydrotherapie
- het belangrijkst van alles: (bach) bloesemtherapie.

Dus heb je een van deze drie therapieen ooit toegepast en met succes, en vind je het niet erg dat deze voor een hondenboek wordt gebruikt, dan verneem ik dat graag :D

Anna,ik gaf mijn vorige hond Boef,altijd Bach Rescue Remedy nadat hij een seizure had gehad,dat werkte kalmerend voor hem, en wanneer ik het zelf ook nam dan werkte het voor mij ook.
Ik heb het ook wel is aan Tor gegeven,maar daar zie ik weinig kalmerends... :-\ en bij Cis geprobeerd tijdens vuurwerk e.d,en bij haar helpt het helemaal NIET.

Dus ik ben van mening dat Bach Bloesemtherapie voor sommige honden/mensen wel zal helpen,en voor andere helemaal geen werking heeft... :-\
Weet niet of je hier wat aan hebt ???
Anna Penta
5-sterren

Berichtdoor Anna Penta » Do 17 Jun 2004, 20:29

Bedankt hoor Dory, zeker heb ik hier iets aan! Ik zal nog extra benadrukken dat b.b. niet voor alle honden werken. Dat is inderdaad ook mijn ervaring.
Anna Penta
5-sterren

Berichtdoor Anna Penta » Vr 18 Jun 2004, 08:25

de vacature voor bloesems is inmiddels ingevuld :D
dit was de belangrijkste
Urs
5-sterren

Berichtdoor Urs » Vr 18 Jun 2004, 21:46

o, jammer, heb een teckel op speciaal voor haar samengestelde bachbloesem gehad.
ursula
Anna Penta
5-sterren

Berichtdoor Anna Penta » Za 19 Jun 2004, 09:01

o ursula, je mag het nog wel in het kort beschrijven hoor. En belangrijk: heeft het succes gehad? misschien kan ik het als tweede 'case' gebruiken (niet zeker maar dat moet ik even beoordelen, of het nog iets toevoegt bedoel ik).
cindy

Berichtdoor cindy » Di 27 Jul 2004, 11:48

Hoi Hoi
Ik heb hier goede ervaringen met bach en vooral hydro therapie.Wat wil je precies weten???
Onze jongste is na haar lpc operatie,gaan revalideren bij aquadog en dit was in 1 woord fantastische.
Ze heeft nergens meer last van en doet alles.

groetjes Cindy
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”