vreemde aanval

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vreemde aanval

Berichtdoor Barfplaats

~Joke~
5-sterren

vreemde aanval

Berichtdoor ~Joke~ » Za 04 Okt 2008, 09:17

We zijn net terug van een week Ameland.
Afgelopen maandag na een wandeling vond ik Spike buiten, hij zat hij helemaal te schudden. Wat hij had weet ik niet, hij schudde over zijn hele lijf, maar was niet verkrampt, hij kwijlde niet en zijn ogen traanden ook niet. Volgens mij dus geen epileptiforme krampaanval.
Hij gromde toen ik hem optilde om hem op schoot te nemen, dat doet hij  nooit bij een krampaanval.
Zijn spieren verkrampten helemaal niet.
Als hij een aanval aan voelt komen komt hij altijd naar me toe, nu zat hij met zijn rug tegen de muur van het huisje te schudden en vond ik hem per toeval zo.
Kou kan het niet geweest zijn, Spike heeft nooit last van kou, Penny is onze koukleum en zij rilt dan, Spike schudde. Bij een krampaanval schudt alleen zijn kop, nu zijn hele lichaam.
Nadat Ik hem op schoot had genomen werd na een poosje het schudden minder. Pijn of iets anders?

Het enige wat ik kan bedenken is pijn aan zijn rug [spondylose], hij liep toen het schudden over was nog even met zijn staart om de kont maar dat kan ook een reactie op deze 'aanval'geweest zijn. Ik had net het spreekuur van de Amelander da gevonden toen zijn staart weer gewoon stond

--
Lizzy
Moderator

Re: vreemde aanval

Berichtdoor Lizzy » Za 04 Okt 2008, 09:47

Pfft, he bah! Ik heb echt geen idee. Op zich zou een aanval van rugpijn kunnen, denk ik. Whoofer trilde over haar hele lijf, toen zij een hernia had. Gewoon van de pijn. Ze klappertandde zelfs.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Za 04 Okt 2008, 10:46

Ik heb geen idee? buikpijn? rugpijn? misselijk?
Of misschien toch een andere soort aanval?
Ik zou toch even afwachten of het terugkomt of niet.
~Joke~
5-sterren

Berichtdoor ~Joke~ » Za 04 Okt 2008, 13:08

Dan denk ik eerder aan rugpijn, hij heeft nl niet gespuugt. Hij heeft in het begin van de spondylose ook wel liggen shaken van de pijn. Maar dit keer was het na zo'n 15 minuten weer over.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”