Duif

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Duif

Berichtdoor Barfplaats

Desta
3-sterren

Duif

Berichtdoor Desta » Za 27 Sep 2008, 19:50

Als ik mijn honden een hele duif geef (ze zijn per stuk 300 gram) moet ik dat dan rekenen als rauw vleesbot of als een volledige maaltijd? Ze krijgen per dag meer dan 300 gram eten dus ik zou er wat bij moeten geven. Maar hoe ik doe ik dat dan? En geef ik ze zo of moet ik ze eerst in mootjes hakken??
Eef+doggies
5-sterren

Re: Duif

Berichtdoor Eef+doggies » Za 27 Sep 2008, 19:55

Ik weet niet wat voor honden je hebt en of ze ervaren barfers zijn, maar ik geef mijn honden de kleine prooidieren gewoon heel.
Ik reken dit zelf als vleesbot (er zitten geen ingewanden bij die van mij). Je zou er orgaanvlees (of spiervlees) bij kunnen geven als 300 gram niet genoeg is.
Desta
3-sterren

Berichtdoor Desta » Za 27 Sep 2008, 20:00

Het zijn herders... en ze kauwen vrij goed. Is zo leuk om te zien :)
Eef+doggies
5-sterren

Berichtdoor Eef+doggies » Za 27 Sep 2008, 20:02

Desta schreef:Het zijn herders... en ze kauwen vrij goed. Is zo leuk om te zien :)

Ja dat is het zeker  :D

Ik zou bij grote honden de duif gewoon in zijn geheel geven met wat orgaanvlees erbij.
dinnee
3-sterren

Berichtdoor dinnee » Za 27 Sep 2008, 20:04

De duif die ik gehad heb was helemaal compleet. Daar heb ik nog de veren vanaf moeten halen. ;) Voor de rest heb ik hem als een volledige maaltijd gerekend en dus niet in mijn procenten mee gerekend. Mijn pupje kreeg destijds wel 2 dagen een halve, maar nu zou hij ook wel een hele op kunnen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”