vraagje over energique en kippehartjes/nekjes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

frannie
1-ster

Berichtdoor frannie » Za 27 Sep 2008, 12:58

hallo allemaal
ik had een vraagje.mijn engelse stafford pupje is morgen 9 weken oud.we geven hem dus energique,rund en lamshart.nu heb ik bij de poelier(om uit te proberen)gemalen kippenhartjes,gewone kippehartjes en kippenekjes.moet ik de kippenekjes/hartjes als extra geven of moet ik de nekjes/hartjes als volledige maaltijd geven?hij krijgt 3 keer per dag 3 schijfjes energique en dan lamshart of runderhart.is dat teveel of te weinig?hij weegt nu ongeveer 5 kilo.zijn vacht is echt prachtig,zijn tanden ook supermooi.hij sleept nu kussens en zelfs een skateboord mee dus ik denk dat hij al aardig wat kracht in zijn kaakjes heeft,dat zei de fokker 2 weken geleden ook al.
iemand nog suggesties/tips?
groetjes frannie

ps heb sinds vanmiddag haaks barf!
Laatst gewijzigd door frannie op Za 27 Sep 2008, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Nynke
5-sterren

Re: vraagje over energique en kippehartjes/nekjes

Berichtdoor Nynke » Za 27 Sep 2008, 20:40

Hoi Frannie, ik zou als ik naast een merk kvv iets anders wil proberen, iets nemen wat niet al in de kvv zit. Orgaanvlees zit er meestal al ruim voldoende in. Dus probeer een stuk runderspiervlees o.i.d. Kippennekjes zijn goeie beginnersbotjes.

Je kunt best een maaltijd kvv vervangen door barf.

Er staat hier ergens op BP wel omschreven hoeveel een pup moet krijgen; zelf zou ik het zo gauw niet weten. Even denken: 

Een volwassen hond moet ongeveer 2-3% van zijn lichaamsgewicht per dag krijgen, als ik gok een pup ongeveer 8%. D.w.z. 8% van 5 kilo is 400 gram per dag.

Succes !!!!

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”