weil enten

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

weil enten

Berichtdoor Barfplaats

vagebond
5-sterren

weil enten

Berichtdoor vagebond » Wo 17 Sep 2008, 20:55

Wat is de beste tijd om een Weil enting te laten geven? Lijkt me toch april/mei, enting werkt ong. 6 tot 9 maanden, besmettingsgevaar is in het voorjaar en de zomer het grootst toch?
Lizzy
Moderator

Re: weil enten

Berichtdoor Lizzy » Do 18 Sep 2008, 10:09

Volgens Nobivac geeft de enting 12 maanden bescherming en zou het niet uit moeten maken wanneer je vaccineert. Maar, we weten ook dat het aantal antistoffen na een Weil enting echt erg snel afneemt.... Ik vaccineer zelf voorjaar/begin zomer. Maar, bij mijn vorig hond en bij Brutus (omdat ik niet beter wist) heb ik echt jarenlang in november gevaccineerd en voila, nooit Weil opgelopen.....
vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Do 18 Sep 2008, 19:48

Ja, dat dacht ik dus ook, die Weil enting werkt nou niet bepaald erg lang. Regelmatig hoor ik mijn (trim)klantjes zeggen: zo nu direkt even naar de da voor de enting.... Dan denk ik, nou ja in deze tijd van het jaar heb je aan de Weil enting bar weinig. De rest van de entingen maakt weinig uit, ook omdat Weil nu eenmaal elk jaar hier wel de kop opsteekt.
annielaumen
5-sterren

Berichtdoor annielaumen » Vr 19 Sep 2008, 12:09

Ik doe alleen nog maar voor weil enten
DE dierenarts adviseerde mij te enten in maart  april

Annie Laumen
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Vr 19 Sep 2008, 22:46

vagebond schreef:Ja, dat dacht ik dus ook, die Weil enting werkt nou niet bepaald erg lang. Regelmatig hoor ik mijn (trim)klantjes zeggen: zo nu direkt even naar de da voor de enting.... Dan denk ik, nou ja in deze tijd van het jaar heb je aan de Weil enting bar weinig. De rest van de entingen maakt weinig uit, ook omdat Weil nu eenmaal elk jaar hier wel de kop opsteekt.

Dat hangt ook een beetje van de temperatuur af. Heb je een lekker zacht najaar dan blijft het risico aanwezig.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”