KLuifbot van rund

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

KLuifbot van rund

Berichtdoor Barfplaats

annetenmick
3-sterren

KLuifbot van rund

Berichtdoor annetenmick » Ma 08 Sep 2008, 20:04

Ik heb vanmiddag een onderpoot gekregen van een rund van de slager. Nu lees ik hier dat je geen dragende delen mag geven, maar is dit omdat dit niet verteerd of omdat het te hard is voor de tanden ?
Ik geef het hem meer om lekker mee bezig te zijn en dus op te knagen. Raad je dit af of wat zou je dan geven ? Ik wil overgaan of barfen maar dit laat m'n vriezer niet toe voorlopig.  :-[ :(
Hij krijgt 1 per week een kip te eten, maar voor de rest is het kvv met kippennekken.

Je ziet bij de da ook gerookte botten, mag dit wel ?
me and my boys
5-sterren

Re: KLuifbot van rund

Berichtdoor me and my boys » Ma 08 Sep 2008, 20:28

zeker als je nog niet eens barf geef maar zelfs als je dat al geeft, geen runderpoten geven!!!!!!!!!
trouwens helemaal geen botten van rund geven, veels te hard het zijn echt tandenslopers!!
Gerookte botten splinteren, zou ik en vele met me ook niet doen.
In mijn 'vorige' leven zonder barf heb ik mijn eerste hond weleens zo'n gerookt bot gegeven, hij heeft daar 2 dagen van gespuugd en verrekte van de dorst!
Ik zou hem lekker een flinke lap pens geven of konijn/ parelhoen
annetenmick
3-sterren

Berichtdoor annetenmick » Ma 08 Sep 2008, 20:52

We willen hem ook iets als tussendoor geven omdat hij echt aan het puberen is dingen sloopt. Dus dan zou ik z'n gewone eten moeten minderen als ik een konijn geef of iets dergelijks ? Of het konijn als hoofdeten zien (die dag dan) en het kvv bijv. in een kong ?

Ik hoop dat dit slopen overgaat want hij vraagt daar veel aandacht mee. Als hij bezig is met een bot doet hij het niet. 
SandRRa
5-sterren

Berichtdoor SandRRa » Di 09 Sep 2008, 09:10

Gewoon kvv in de kong doen dan is ie ook een tijdje bezig. En veel speeltjes als afleiding en zelf spelletjes doen als afleiding.
Ook hier geen gerookte botten. Ja in t verleden wel, maar schrok me kapot van de splinters.
dorinekok

Berichtdoor dorinekok » Di 09 Sep 2008, 12:30

[quote="annetenmick"]
We willen hem ook iets als tussendoor geven omdat hij echt aan het puberen is dingen sloopt. Dus dan zou ik z'n gewone eten moeten minderen als ik een konijn geef of iets dergelijks ? Of het konijn als hoofdeten zien (die dag dan) en het kvv bijv. in een kong ?

Ik hoop dat dit slopen overgaat want hij vraagt daar veel aandacht mee. Als hij bezig is met een bot doet hij het niet. 
[/quote]

in plaats van dingen slopen moet je hem natuurlijk wel iets vervangends aanbieden. Dus als hij aan de tafelpoot begint te knagen zou ik meteen een flos touw of iets dergelijks geven. Dus iets waar hij wel op mag knagen.
Ik zou niet steeds iets eetbaars ter vervanging geven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”