van brok naar kkv

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

van brok naar kkv

Berichtdoor Barfplaats

robbiemarie
2-sterren

van brok naar kkv

Berichtdoor robbiemarie » Ma 08 Sep 2008, 14:30

Hallo,

Ik zelf heb marie nu op kkv staan en ben er meer dan tevreden over.
Nu belde mijn schoonzus op met de vraag welke brok ze het beste kan geven aan haar hond. Ze heeft drie jack russels en een daarvan (reu 1 jaar oud) krijgt van de brok die ze geeft kale plekken en korstjes op zijn lijf.

Nu ga ik haar natuurlijk geen advies geven over welke brok, want daarvoor heb ik hier al teveel gelezen!
Wat ik haar wel heb voorgelezen is de waarheid omtrent brokken en mijn ervaringen en bevindingen met Marie.

Nu is het zo dat haar hondje tussen de vier en vijf kilo weegt en dat is niks tegenover de 28 kilo van marie. Ik heb hier de vriezer vol liggen en ga zelf drie weken nu op vakantie. Ik heb met haar afgesproken dat ze van mij vier zakken van 500gr krijgt en deze aan haar reu geeft tijdens mijn vakantie. Ze zou opschrijven wat ze ziet aan de hond, aan de ontlasting, dus ik ben erg benieuwd naar de uitslag (letterlijk/figuurlijk) als ik terug kom.
Zal het hier neerzetten.

NU de volgende vragen.
Bestaan er een mogelijkheid dat de andere twee honden van haar de ontlasting van de reu gaan opeten??
Haar vraag... ik dacht zelf van wel.

Ik geef marie zakjes ahv en marie eet een zak per peg, maar zijn doet daar vijf dagen mee. Kun je dat houdbaar houden in de koelkast?? Of moet ze het bevroren vlees in stukken snijden en steeds 100gr eruit halen?? Duck was in haar geval makkelijker geweest, omdat je per plak uit de vriezer kan halen.

Hebben jullie tips waar ze op kan letten??

Heb het bijna zover dat er vier honden op kkv gaan..... ::)
Cavaliers uit Drenthe

Re: van brok naar kkv

Berichtdoor Cavaliers uit Drenthe » Ma 08 Sep 2008, 14:41

Ik zou dagporties maken,want ik zou geen 5 dagen kvv bewaren in de koelkast(max.2 dagen).Als dit erg lastig is voor je zus kan ze misschien ook wel gewoon Rodi kopen in de supermarkt,dat zijn schijven van 100 gram.Ik denk niet dat de andere honden ineens de ontlasting zullen gaan eten van de reu.
SandRRa
5-sterren

Berichtdoor SandRRa » Ma 08 Sep 2008, 16:48

Ik zou ook dagporties gaan maken. En anders Rodi, Duck heb je in plakken van 100 gram.
Lijkt me niet dat de anderen ineens zijn ontlasting gaan eten.
Helma
4-sterren

Berichtdoor Helma » Ma 08 Sep 2008, 19:41

Ook Energique heeft schijven van 100 gram.
Groetjes Helma.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”