lekkage ...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

lekkage ...

Berichtdoor Barfplaats

K@rin
5-sterren

lekkage ...

Berichtdoor K@rin » Wo 03 Sep 2008, 09:51

ROMY, onze pyr-teef van 9½ jaar is begonnen lek te worden ....
overdag valt het wel mee, maar 's nachts redt ze het niet ....
Moet je in overleg met de DA een anti-middeltje geven om andere problemen (WELKE ??) uit te sluiten, óf kan ik haar op eigen initiatief iets gaan geven .......... ?
flodder en dwarrel
5-sterren

Re: lekkage ...

Berichtdoor flodder en dwarrel » Wo 03 Sep 2008, 10:01

kijk eens hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 303.0.html en toch een bezoekje aan de da om blaas en nierproblemen uit te sluiten
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 03 Sep 2008, 10:42

K@rin schreef:ROMY, onze pyr-teef van 9½ jaar is begonnen lek te worden ....
overdag valt het wel mee, maar 's nachts redt ze het niet ....
Moet je in overleg met de DA een anti-middeltje geven om andere problemen (WELKE ??) uit te sluiten, óf kan ik haar op eigen initiatief iets gaan geven .......... ?

Als Romy gecastreerd is en 's nachts lekt, dan is de kans dat ze incontinent is door castratie behooooorlijk groot. Toch zou ik zelf altijd eerst even naar de DA gaan. En urine opvangen en meenemen.

Tja... welk middel hangt erg af van wat jouw DA een goed middel vindt. Mijn DA had eerst Enurace als 1ste middel maar tegenwoordig schrijft hij Propalin als 1ste middel voor. Ik vind Propalin zelf beter werken. Overigens geef ik Pinkel 2 natuurlijke middelen waarop ze droog blijft, namelijk Quertilla van Bloem (40 druppels per dag, 2x per dag 20 druppels) en 2 tabletten Optimax Verikan (2 keer per dag 1 tablet).
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Wo 03 Sep 2008, 11:15

Romy is volgens mij nog intact? :-\ Ik zou niet op eigen initiatief iets gaan geven eerlijk gezegd, maar eerst haar urine laten onderzoeken en misschien verdere onderzoeken. Moet namelijk meteen aan Sofie van Astrid denken, die begon (dacht ik) ook met incontintie 's nachts, misschien is er meer aan de hand (hoop het natuurlijk niet) en dan kun je er maar beter zo vroeg mogelijk bij zijn en als je eerst nog allerlei thuismiddelen gaat uitproberen ben je zo een paar weken verder.
Rianne heeft goede resultaten gehad met acupunctuur en chinese kruiden, zij is naar Linda Boggie geweest.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”