Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1036741
Hoi,

Tristan is geent voor alles waarvoor wij pups 'standaard' enten.

Zoals in een eerder topic al beschreven is Merlijn toe aan een 'kleine cocktail' conform het schema Nobivac / Intervet.
Merlijn, onze andere hond van nu 3 jaar, heeft een nu nog zo'n 2 jaar geldige Rabies enting.

Tristan wil ik ook tegen Rabies laten enten, zodat we met hem naar het buitenland kunnen. De fokker wil 'm vast graag een keer terug zien en ik vind het zowiezo belangrijk dat wij de grens over kunnen als we de grens over willen.

Dilemma: wanneer laat ik Tristan enten tegen Rabies? Zijn daarin nog verschillende merken met al dan niet verschillende (bij)werkingen? Het liefst heb ik de Nobivac, geldig voor 3 jaar, maar ik weet niet of er met shelties (MDR-1 gen defect) problemen zijn daarmee. Destijds ging ik er nog van uit dat mijn (vorige) DA wist wat hij deed, maar inmiddels weet ik dat ik daar niet van uit kan gaan. Ik vraag het zeker na bij mijn DA maar wil graag jullie input ook in dit geheel.

Ik neig (kostenbesparing) ernaar om Tris tegelijk tegen Rabies te laten enten als ik Merlijn (in september) de "kleine cocktail" laat geven. Tristan is dan 5,5 a 6 maanden oud.

Ik weet echter ook dat Rabies-enting soms de meest rare bijwerkingen kan geven.... ergens twijfelt er iets in mij; of ik er wel goed aan doe om die enting te laten zetten.... maar daar staat dan weer tegenover dat ik met 'm naar het buiteland wil kunnen. Ik kan natuurlijk wachten totdat we plannen gaan maken en een datum weten, maar dan zit je altijd met die 'wachttijd' van 21 dagen.  Dilemma dus...

Wat zouden jullie doen, danwel wat hebben jullie gedaan?

Suzanne
Door Deesje
#1036997
ik zou ook wachten totdat je echt naar het buitenland moet.. (heb ik zelf ook gedaan), ik bedoel, dan kun je niet morgen weg maar wat is nu 3 weken?? als je weet wanneer je ongeveer wil gaan laat je hem gewoon vantevoren enten..
Door K&D
#1037046
Volgens mij is Nobivac de enige met de 3-jarige Rabiës. Maar ik zou eerst even DIT lezen, en dan wachten tot je inderdaad plannen hebt om naar het buitenland te gaan. Voor een dagje of weekendje zou ik mijn hond dus niet laten enten, maar uit logeren sturen. Dat is het mij niet waard.
Door Suzanne
#1037087
Ja, lastig!
Ik wil namelijk op zich wel de mogelijkheid hebben de grens over te gaan, al was 't maar omdat ik met Tristan toch echt een keer terug naar de fokker 'moet' ;-) / wil. Daar zijn op dit moment nog geen afspraken over gemaakt, maar ja..... ik 'denk' wel dat dat eind dit jaar / begin volgend jaar een keer zal gebeuren. Dat is dan dus idd "voor een dagje".

Ik prakkiezeer er nog ff over!

Suzanne
#1037234
Suzanne schreef: Ja, lastig!
Ik wil namelijk op zich wel de mogelijkheid hebben de grens over te gaan, al was 't maar omdat ik met Tristan toch echt een keer terug naar de fokker 'moet' ;-) / wil. Daar zijn op dit moment nog geen afspraken over gemaakt, maar ja..... ik 'denk' wel dat dat eind dit jaar / begin volgend jaar een keer zal gebeuren. Dat is dan dus idd "voor een dagje".

Ik prakkiezeer er nog ff over!

Suzanne
Als je dan pas de grens over wilt dan zou ik ook dan pas die Rabies laten zetten.
Door tieneke
#1037344
Suzanne schreef: Ja, lastig!
Ik wil namelijk op zich wel de mogelijkheid hebben de grens over te gaan, al was 't maar omdat ik met Tristan toch echt een keer terug naar de fokker 'moet' ;-) / wil. Daar zijn op dit moment nog geen afspraken over gemaakt, maar ja..... ik 'denk' wel dat dat eind dit jaar / begin volgend jaar een keer zal gebeuren. Dat is dan dus idd "voor een dagje".

Ik prakkiezeer er nog ff over!

Suzanne
Toen wij eind mei 2005 emigreerden had Tinus (met Tara) net daarvoor zijn rabies gehad...hij is een partij ziek geweest in het pension waar ze voor 4 dagen zaten omdat wij in Tsjechie op huizenjacht etc waren :'( Da bezoek,medicijnen,spuit etc en zelfs weken hierna in Tsjechie was hij gewoon uit zijn doen en haast iedere dag vreselijk aan de schijterij...pffff...het is dat het moest in ons geval maar mijn hond zomaar voor 1 dag bezoek onnodig laten enten?
Dacht het niet.
Door Suzanne
#1037353
Ja, tsja.. pompom... maar voor mij is 'gaan zonder enting'  geen optie. Dan wordt het  'niet gaan' en dat is ook zo wat...
We wonen hier bovendien relatief kort bij Belgie...

Nou ja, het is nog niet aan de orde.... wordt nog over gedacht dus! ;-)

Dank voor de input

Suzanne
Door tieneke
#1037907
Suzanne schreef: Ja, tsja.. pompom... maar voor mij is 'gaan zonder enting' geen optie. Dan wordt het 'niet gaan' en dat is ook zo wat...
We wonen hier bovendien relatief kort bij Belgie...

Nou ja, het is nog niet aan de orde.... wordt nog over gedacht dus! ;-)

Dank voor de input

Suzanne
Sja moeilijk :-\
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1039119
Tika is bij Tannetje getiterd en geënt.
Van de DHP heeft ze last gehad.(blaasontsteking, sloom zijn)
Ik was dan ook wat huiverig om de rabies te gaan geven, maar aangezien we wel eens de grens met Duitsland over gaan, wou ik hem toch graag gaan geven.
Na de rabies enting heeft ze korrels gehag te ontstoring. Toen heeft ze nergens last van gehad.
Dat wil zeggen één ontlasting was een flats, maar daar had Tannetje voor gewaarschuwd, dat kon een reactie zijn op de homeopatische korrels, 4 dagen lang elke dag één.
#1040554
Ik heb Ziva op 18 weken geënt tegen rabiës, de gewone eenjarige. Nergens last van gehad. een maand of 2 na haar loopsheid ent ik haar met de driejarige omdat ik haar tijdens de sterilisatie wil laten testen voor antistoffen omdat we naar Engeland willen. Ik heb Indy ook gewoon geënt met de driejarige en geen bijwerkingen gehad. Ik heb deze enting ook niet op de lijst gezien wat problemen kan geven bij MDR1 defect. Is ze er ook op getest ?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1040656
aussie schreef: Ik heb Ziva op 18 weken geënt tegen rabiës, de gewone eenjarige. Nergens last van gehad. een maand of 2 na haar loopsheid ent ik haar met de driejarige omdat ik haar tijdens de sterilisatie wil laten testen voor antistoffen omdat we naar Engeland willen. Ik heb Indy ook gewoon geënt met de driejarige en geen bijwerkingen gehad. Ik heb deze enting ook niet op de lijst gezien wat problemen kan geven bij MDR1 defect. Is ze er ook op getest ?
Yep, ze is met 9 weken meteen getest omdat we toch bloed nodig hadden om te titeren.
Ze is gelukkig helemaal vrij.
Mag ik vragen waarom je niet direct de rabies hebt laten enten die 3 jaar geldig is?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door