Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1034844
Net bij het eten blijkt dat eten nog een hele inspanning is, vanaf de hand in de mond gestopt gaat het er wel in, maar daarna is theemutsje toch erg moe. Ik heb vandaag en gisteren een `compleet´ barfmaaltje gegeven van zalmkarkas (50vlees-50karkas), vlees en orgaan. Voor morgen staat dat ook weer klaar. Het vlees-orgaan is van van alles (rund, haas, lam, kip, kalf etc.). Ik zie theemuts nog even geen botten knagen, maar heb verder ook geen alternatief, behalve de zalmmix. Kan ik dat nog een dag of 3 geven? Of doe ik er beter aan kvv te gaan mengen met pens, alleen kvv eet ze niet, vraag me niet waarom niet.
Door roefus
#1034848
Voor 'n paar dagen lijkt me dat geen probleem.
En persoonlijk zou ik ook nog even uitkijken met bot of botmix.
Ze loopt nog haast niks, ik zou de ontlasting niet te vlug verharden.
Bovendien weet je ook niet of alles weer volop werkt.
Ik weet niet of je eischaalpoeder hebt?

Anders zou ik het gewoon voor 'n paar dagen bij vlees laten.
Even kijken hoe het dan met haar gaat, anders kun je nog voor kvv gaan.
Maar gaat het na 'n paar dagen stukken beter, dan zou ik wat 'voorzichtig bot' in de vorm van kipnekjes geven, of karkasjes van kip.
#1035014
Ik zou ook niet al te moeilijk doen voor die paar dagen. Wil ze geen botten, na, dan niet, dan maar vlees, eitje, aangelengde kvv. Als ze maar eet, dat lijkt me het belangrijkste. Ik zou alleen niet zo snel drie dagen zalm geven, denk dat ze hier daarvan toch wat aan de dunne zouden gaan en daar zit je denk ik ook niet op te wachten :-\
Door Lizzy
#1035042
Angelique schreef: Ik zou ook niet al te moeilijk doen voor die paar dagen. Wil ze geen botten, na, dan niet, dan maar vlees, eitje, aangelengde kvv. Als ze maar eet, dat lijkt me het belangrijkste. Ik zou alleen niet zo snel drie dagen zalm geven, denk dat ze hier daarvan toch wat aan de dunne zouden gaan en daar zit je denk ik ook niet op te wachten :-\
Hier sluit ik me bij aan. En een paar dagen geen bot of calcium: dat kan best hoor, krijgt ze niks van. Hooguit wat dunne ontlasting.
#1035421
kira schreef: We houden het dan vandaag maar lekker op vlees. Vanochtend bij de dierenarts geweest, ze was een kilo afgevallen, maar die komt t.z.t er wel weer bij.
Ach ja, kilootje, volgens mij kan ze die wel lijden. Wat je al zegt, die zit er zo weer bij, als ze maar eenmaal weer op de been is en zich lekker voelt dan komt dat wel goed.
#1035563
hoi katinka
ik heb ook nog vleesmix en botmix in de diepvries en gemalen paardenvlees
als je wat nodig hebt geef maar een gil heb nog wel wat gemalen dingen, geen kauwwerk in elk geval
heb zelf ook een hond die niet al te graag kauwt hihi
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door