Lekkere kwartel

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Lekkere kwartel

Berichtdoor Barfplaats

Too
5-sterren

Lekkere kwartel

Berichtdoor Too » Za 23 Aug 2008, 20:52

Geweldig... een van de kip-enzo-op-de-markt-heren heeft errug dure kwartels maar met ingewanden [zag in de gauwigheid een lever en hartje!] en koppies d'r nog aan!
Vandaag was t kwartel dag, ik kan slecht wachten ;D, beesie in 2 geknipt de beste barfer t koppie erbij gegeven. Naaah die werd er afgeknaagd ,weggelegd... maar niemand mocht er in de buurt komen!!
Eigenlijk mocht ik niet eens in de keuken zijn : "GRRRRR 'smijn"
Nou uiteindelijk is zelfs de snavel is doorgeslikt!

Volgende keer knip ik ze wel een beetje op maat 180 gr voor 2 katten is wat veel.. ze liggen echt voor gaas [90 gr per kat/dag is nl de norm] Mja t mens is dan een beetje te enthousiast en de dames stoppen niet [ze spugen liever als t te veel was]
Al met al een leuk experiment, ik hoop dat het "zaaien" bij de duivenmelkers iets op gaat leveren dan komt t echte barf een stuk dichterbij en wordt t menu ook meer varié [ipv t part-time kvv/barf]
De dames doen niet moeilijk eten is eten , ook als t voorgemalen is [zelfs met een pensje erdoor] maar de juf vindt "echt" eten zo leuk
koekje
Moderator

Re: Lekkere kwartel

Berichtdoor koekje » Za 23 Aug 2008, 21:02

kwartel vinden die van mij ook helemaal geweldig. met de allereerste kwartel duurde het een dag voordat het kwartje viel (en het ding had ik nog wel in 2 gehakt), maar daarna waren ze helemaal om. als ze nu kwartel ruiken, doen ze een vreugdedansje.
Frummel
3-sterren

Berichtdoor Frummel » Za 23 Aug 2008, 21:11

Kwartel is hier ook een groot succes  :D!
En ik had hetzelfde de eerste keer, kwartel in 2-en en voeren maar.
De hele kwartel is toen in 1 dag op gegaan (200gr, terwijl hij normaal 100-150gr eet).
Banzai heeft daarna wel heerlijk liggen tukken  ;D
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Za 23 Aug 2008, 21:35

;D ;D Haha zo liggen ze hier ook: languit met bolle buiken; kwartel is echt errug lekker dat wist ik ook al wel maar een koppie had ze nog niet gegeten.
Maar qua hoeveelheden... zou ik liever een hond voeren:dagje veelteveel dan een dag vasten zodat je weer in balans komt wij moeten nu een hele week "boeten" om de dikke kwartel te compenseren.
En dat bovenop het feit dat ik net bedacht had dat 100gr/dag een beetje te veel is...[alle porties in de vries zijn daarop gebaseerd dus dat worden puzzelmaaltjes met een ei als vulsel :o :o]
Laatst gewijzigd door Too op Za 23 Aug 2008, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
flin
5-sterren

Berichtdoor flin » Za 23 Aug 2008, 23:23

aahhh, lekker zeg!
hier zijn ze ook helemaal van de kwartel ;D ;D

en duif vinden ze hier ook zalig:
soms heeft m'n poelier wilde duiffies, (die waar de kogeltjes uitrollen) en soms gevlogen duiven... 8) zoals hij dat noemt..
nou moet 'k wel zeggen dat de gevlogen duiven ( wedstrijdduiven, die klaar zijn) behoorlijk wat hardere botjes hebben, maar ook dat is hier geen probleem...

Too schreef:Maar qua hoeveelheden... zou ik liever een hond voeren:dagje veelteveel dan een dag vasten zodat je weer in balans komt wij moeten nu een hele week "boeten" om de dikke kwartel te compenseren.
En dat bovenop het feit dat ik net bedacht had dat 100gr/dag een beetje te veel is...[alle porties in de vries zijn daarop gebaseerd dus dat worden puzzelmaaltjes met een ei als vulsel :o :o]

de ervaring hier is toch wel dat 't zichzelf allemaal wat reguleert op 'n gegeven moment: zelf weeg 'k niet echt precies meer, (ja, ingewanden wel) 't komt zoals 't komt (een dikke kwartel soms, en soms een kleine duif, of andersom)
en dan vreten ze zich dus de avond bv lekker vol....in de ochtend staan ze dan niet te springen om een volgende maaltijd, en dus komt er òf 'n lunchje voor ze, òf ze wachten weer tot 't avondeten,....
dit zijn uitzonderingen, meestal krijgen ze 2 keer op 'n dag, maar met hele (of bijna hele) prooitjes geven, duurt 't toch 'n stuk langer totdat 't verteerd is dan met gesneden/gemalen vlees... en zeker als ze dan lekker veel krijgen... ::)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”