vraag over boek

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vraag over boek

Berichtdoor Barfplaats

tijn
1-ster

vraag over boek

Berichtdoor tijn » Vr 15 Aug 2008, 16:40

heeft iemand ervaring met het volgende boek:

Nutrient Requirements of Dogs and Cats (Nutrient Requirements of Domestic Animals) by Subcommittee on Dog and Cat Nutrition, Committee on Animal Nutrition, and National Research Council (Hardcover - May 31, 2006)

niet direct BARF gebonden, maar wel info over voeding.

Is het leerzaam?
Het geld waard?
Heb je er iets aan in het dagelijks voeren van je honden?
kan je het gebruiken om allerlei claims over voeding (zowel brok als BARF) te onderzoeken?
Is het uptodate?
Is het neutraal geschreven (wetenschappelijk en niet pro dit of dat)?
gr tijn
Laatst gewijzigd door tijn op Vr 15 Aug 2008, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator

Re: vraag over boek

Berichtdoor Lizzy » Vr 15 Aug 2008, 17:49

Bedoel je dat hele dure (260 + USD) boek? Dit volgens mij de revised version van 1980? Dit boek heb ik niet. Ik heb zelf Nutrient Requirements of Dogs, revised 1985 uit de serie "Nutrient Requirement of Domestic Animals". Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen hoe verschillend deze twee zijn.... (behalve dan dat mijn boek alleen voor honden is en niet ook voor katten).
tijn
1-ster

Berichtdoor tijn » Vr 15 Aug 2008, 17:58

Ik geloof dat dit de nieuwe versie van die van jouw is lizzy.
hoe bevalt de oude? ik geloof van de recencies dat deze dus de nieuwe info van de afgelopen 20 jaar bevat.
Is inderdaad 260USD, maar als het als standaard naslaf werk dient dan geld goed besteed. Dat en mijn plaatselijke DA is ook geintereseerd wellicht delen we de kosten.

gr tijn
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Vr 15 Aug 2008, 18:00

In antwoord op je vragen met het boek dat ik heb:

Is het leerzaam?

Ja. Het beschrijft:

Nutrient Requirements and Signs of Deficiency
Water
Composition of Ingredients of Dog Foods
Formulated Diets for Dogs

Het geld waard?

Zeer zeker. Maar mijn boek is dan ook niet zo heel duur, namelijk iets van 57 USD.

Heb je er iets aan in het dagelijks voeren van je honden?

Nee, niet heel erg. Hoewel het wel handig kan zijn om eens uit te rekenen wat nou de werkelijke behoefte is aan bepaalde voedingsmiddelen. Zo hebben we hier op Barfplaats een keer een berekening gemaakt voor hoeveel lever een hond nodig heeft voor de vitamine A. Met hulp van dit boek. En zo ook een keer voor ijzer en jodium. Maar als je je gewoon houdt aan de basis-regels van het zelf samenstellen, heb je dit boek in mijn ogen echt volstrekt niet nodig.

kan je het gebruiken om allerlei claims over voeding (zowel brok als BARF) te onderzoeken?

Nee.

Is het uptodate?

Ja.

Is het neutraal geschreven (wetenschappelijk en niet pro dit of dat)?

Ja. Maar het komt niet in de buurt van "je moet dit of dat voeren". Het beschrijft gewoon puur wetenschappelijk: een opgroeiende hond heeft zoveel van dit en zoveel van dat nodig, volgens het onderzoek bla bla, ze hebben 20 labradorpups xx teveel en te weinig gegeven met als resultaat xx". Heel erg gortdroog.
tijn
1-ster

Berichtdoor tijn » Vr 15 Aug 2008, 18:39

Ok Bedankt Liz
Ik denk dat ik hem wel ga aanschaffen, maar wacht eerst op een financiele meevaller.
Gortdroog is OK, meningen en interpretaties kan je overal vinden, degelijk bron materiaal is minder makkelijk aan te komen.
Hoe om te voeren kan ik uit andere boeken/bronnen krijgen.

gr tijn
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”