bloedarmoede....

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

bloedarmoede....

Berichtdoor Barfplaats

DJARA
4-sterren

bloedarmoede....

Berichtdoor DJARA » Wo 13 Aug 2008, 23:44

Kan iemand mij vertellen wat precies de symptomen zijn van bloed armoede, en wat je er aan kan doen??
Ik heb het idee dat GAIA wat te licht tandvlees heeft en tevens een ( te ? ) licht gekleurde anus.

Ik heb al gezocht op bloed armoede, maar geen direct antwoord gevonden. :(

GAIA is wel even behoorlijk ziek geweest en heeft een dag lang niets gegeten en veel diaree gehad.Uiteindelijk werd de diaree wit doorzichtig slijm met wat bloed er door.
Diaree is weer over, al twee dagen gelukkig, want in zijn geval moet hij alle zeilen bij zetten.
Hij krijgt zoveel mogelijk koolhydraat arm dieet, kan dit er iets mee te maken hebben???

Dank al vast en groetjes Jeroen en GAIA. :-\ ???
Femke
5-sterren

Re: bloedarmoede....

Berichtdoor Femke » Do 14 Aug 2008, 12:14

een hond heeft in principe geen koolhydraten nodig, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Misschien anders een keer naar de DA? Licht tandvlees kan duiden op algele misère, maar ook op een slechte doorbloeding.
Ik geloof dat ik even een bloedje zou laten prikken..
DJARA
4-sterren

Berichtdoor DJARA » Do 14 Aug 2008, 12:22

Hoi Femke
GAIA krijgt een koolhydraat arm dieet ivm zijn Lymfeklier kanker. :'(
En Maandag moeten we weer naar de Wagenrenk in Wageningen, ter controle, en ik ga dan inderdaad vragen om een bloed onderzoek.
Maar ik wilde al kijken of ik makkelijk iets zelf kan doen,tegen de door mij vermeende bloed armoede.
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Do 14 Aug 2008, 17:21

DJARA schreef:Hoi Femke
En Maandag moeten we weer naar de Wagenrenk in Wageningen, ter controle, en ik ga dan inderdaad vragen om een bloed onderzoek.
Maar ik wilde al kijken of ik makkelijk iets zelf kan doen,tegen de door mij vermeende bloed armoede.

Nee ik bedoelde te zeggen, dat je hond niks tekort komt als je hem geen koolhydraten voert, omdat honden heel goed zonder kunnen.

Ook bloedarmoede door een gebrek in de voeding lijkt me niet voor de hand liggend bij versgevoerde honden, omdat er in vlees en met name orgaanvlees veel ijzer aanwezig is. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er door 'iets anders' een oorzaak is van een tekort aan hemoglobine. Zo kan bijvoorbeeld kanker de aanmaak van hemoglobine verstoren.

Het lijkt me raadzaam om maandag met de behandelend arts in Wageningen te overleggen. Voor nu zou je een keer een extra portie lever kunnen geven, maar ik vraag me af of het veel zoden aan de dijk zet.

Ook Chlorella kan goed helpen bij vermoeidheidsklachten, dat zou je nog kunnen proberen. Het kan in elk geval geen kwaad, ik vind Chlorella een zeer zinvol supplement.

Sterkte met Gaia  :-* :-* :-* :-*
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 14 Aug 2008, 17:25

DJARA schreef:Hoi Femke

In dat geval zou ik direkt een DA raadplegen en niet uitgaan van een "simpele" bloedarmoede.
sandra43
3-sterren

Berichtdoor sandra43 » Do 14 Aug 2008, 19:29

Hoi Jeroen,
Het zou goed kunnen dat GAIA bloed armoede heeft, Maud heeft dat ook en dat komt door de chemo
volgens de DA. Steeds voordat Maud een infuus met chemo krijgt wordt haar bloed nagekeken, de laatste twee
keer bleek dat ze bloed armoede had. Maud krijgt er niets voor dus ik denk niet dat het bij haar ernstig is.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”