myasthenia gravis/botulisme

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Wo 13 Aug 2008, 21:02

Mijn oudste Sint Bernard van bijna 10,boet aardig in, in uithoudings vermogen.
Liep ze voorheen het hele erf te inspecteren,nu heeft ze het na een aantal meters al gezien.
Ze gebruikt ook haar staart om het evenwicht te bewaren, en is wat wiebelig.

onderzoek bij de da verleden week bracht niet echt iets aan het licht qua gewrichten.
Hij liet het woord myastshenia vallen.

Om toch iets aan de spierzwakte te doen heeft ze een anabolen injectie gehad,en rimadyl.
Ik ben er niet blij mee,maar heb aan de andere kant zeker gezien haar leeftijd niets te verliezen.

Ook had hij het over botulisme, en nu mijn vraag, kan een hond die rauw eet dit hierdoor krijgen!!

Het lijkt mij zo sterk. :(

ik heb overigens niet de indruk dat de anabolen of rimadyl veel doen,
Ze heeft een tijd spier support gehad, en dat gaf bij haar ook geen effect.

Volgende stap zal dan worden , een stofje inspuiten om te controleren of ze myasthenia heeft.
Gelukkig heeft ze geen slokdarm problemen.

Iemand hier een hond met myasthenia!! Of gehad.
Het schijnt niet veel voor te komen.
nova
5-sterren

Re: myasthenia gravis/botulisme

Berichtdoor nova » Do 14 Aug 2008, 06:38

Ik heb een hondje gehad die door de knieen,  ging, en daarvoor een paar injecties met spierversterkende middelen heeft gehad. 3 stuks met tussenposen van een maand. Ze heeft er 2 jaar lang profijt van gehad :)
Verder  ben ik niet bekend met myastenia gravis bij honden, maar bij mensen verspeld het niet veel goeds :-\
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Do 14 Aug 2008, 16:08

Ik verwacht geen myasthenia gravis. Ik denk eerder dat het de leeftijd is. Grote honden op leeftijd worden wel vaker zwak in de achterhand. Dat is een kwestie van slank houden en en spiertraining doen.
Bolulisme is helemaal onzin, dan zou ze echt verlammingsverschijnselen moeten hebben.

Ook als je Spiersupport geeft moet dat eigenlijk gepaard gaan met training, anders werkt het niet.

Soms wil een chiropracter nog wel eens helpen om de rug en zenuwen weer helemaal goed te krijgen.
Laatst gewijzigd door Hitam op Do 14 Aug 2008, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ulla
5-sterren

Berichtdoor ulla » Do 14 Aug 2008, 20:11

Hitam schreef:Ik verwacht geen myasthenia gravis. Ik denk eerder dat het de leeftijd is. Grote honden op leeftijd worden wel vaker zwak in de achterhand. Dat is een kwestie van slank houden en en spiertraining doen.
Bolulisme is helemaal onzin, dan zou ze echt verlammingsverschijnselen moeten hebben.

Ook als je Spiersupport geeft moet dat eigenlijk gepaard gaan met training, anders werkt het niet.

Soms wil een chiropracter nog wel eens helpen om de rug en zenuwen weer helemaal goed te krijgen.

Ze weegt bij een schofthoogte van 76 cm. 65.5 kilo, dat kan ik niet zwaar noemen.

Spiertraining doen is niet mogelijk,ze loopt ongeveer 12 meter vanuit de gang en hal naar het erf,en loopt dan nog een aantal meters om vervolgens voor de deur te gaan liggen.
Ze is gewoon wat wiebelig.

Hitam weet jij een goede chiropracter!!!
Of doe je het misschien ook zelf!!
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”