kan ik dit als compleet aanmerken?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Za 09 Aug 2008, 11:32

Net op de markt kabeljauwkoppen gehaald, ze zijn alleen wat groot, de kleinste is 1200 gram, de grootste 2000 gram. Het is kop met het eerste deel lijf (tot en met de kiewen). Ik zag ook nog wat orgaan (hartje/levertje?) zitten en een stuk luchtpijp. Kan ik dit als compleet geven of moet ik dit aanvullen met extra vlees?
Lizzy
Moderator

Re: kan ik dit als compleet aanmerken?

Berichtdoor Lizzy » Za 09 Aug 2008, 11:46

Als je zelf samenstelt, dan voer je geen complete maaltijden per dag. Dan voer je compleet in een tijdsbestek van ongeveer 1 week. Dus, zo'n maaltijd is niet compleet (je kunt het niet iedere dag, dag in dag uit voeren) maar dat is dus niet erg, dit is een prima maaltijd voor 1 dag. Je hoeft er geen extra vlees bij te doen. De dag erop zou je weer vlees met iets kunnen geven.

Stel je 100% zelf samen?
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Za 09 Aug 2008, 15:34

Ik stel 100% samen. Ik doe nu iedere dag vleesbot en orgaan of vleesbot en spiervlees of vleesbot/spiervlees/orgaan en dat 7 dagen per week. Iedere dag groente/noten er ook nog bij. Dag 8 varieer ik of pens (dat zit bij mij niet in de orgaan meegerekend) of hele kip en dacht misschien kan ik dag 8 dan ook een keer een hele kabeljauwkop doen. De 7 dagen is trouwens een dag zalmmix, twee van de drie eten nl. geen viskop of andere vis, de mix wel. Het zou dan de pup (qua leeftijd inmiddels een puber) zijn die de kabeljauwkop gaat eten. Zij heeft in het menu ook het hoogste botpercentage en het laagste vleespercentage omdat ze steeds erg dunne ontlasting had. Kan ik zo'n kop ook zonder probeel geven aan een hond die normaal CB eet? Die heeft al wel eens gestolen eendenrug en kippebout gehad daar hebben we niets van gemerkt qua vertering.
MoniqueAppels
5-sterren

Berichtdoor MoniqueAppels » Zo 10 Aug 2008, 08:44

Toch zou ik proberen de honden wel eens per week vette vis te laten eten zoals zalm. Die kabeljauwkop is gewoon een extraatje.
En als een hond alleen CB eet, is hij geen bot gewend dan is een zalmkop misschien wel iets te veel van het goeie.... :-\
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”