update leopuppies

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

update leopuppies

Berichtdoor Barfplaats

leoida
1-ster

update leopuppies

Berichtdoor leoida » Wo 06 Aug 2008, 08:15

Hallo iedereen,

Dit weekend zijn onze kleintjes 4 weken geworden en zijn we begonnen met een eerste kennismaking met vaste voeding. We zijn super blij dat mama Ida het zolang heeft volgehouden (9 jongen is toch niet niks), ze wegen nu allen rond de 3500g. Ze hebben al gemalen rundsvlees en kip gehad, ook cottage cheese met eierdooier en zelfs kwartels die we natuurlijk eerst in zeer kleine stukjes hebben gehakt. Alles gaat zo goed, het is net alsof ze nooit iets anders hebben gegeten. Ik ben ook rauwe geitenmelk gaan halen bij de bioboer , 's morgens en 's avonds hebben ze nog een volledige melkmaaltijd bij Ida aangevuld met geitenmelk. Ze drinken dan allemaal samen per maaltijd nog 1 liter geitenmelk waaruit je toch kan afleiden dat ze zeker niet genoeg hebben met haar melk alleen.
Ik vraag me af of ik ook al eens wat orgaan mag geven kwestie van wat variatie in te voeren. Hun ontlasting begint natuurlijk ook helemaal te veranderen en is soms wat dunner maar dat zal wel de combinatie zijn van melk met vlees zeker?
Lizzy
Moderator

Re: update leopuppies

Berichtdoor Lizzy » Wo 06 Aug 2008, 08:19

Klinkt prima allemaa!

Zou je nu KVV hebben gegeven aan de pups, zouden ze ook heel wat orgaanvlees binnen hebben gekregen. Dus ja hoor, je mag gerust wat orgaan gaan geven. Ik zou zeggen, begin met wat hart en daarna dingen als lever en nier (het is mooi dat ze nu alles leren eten!). Ik zou kleine beetjes tegelijkertijd geven en dan in cimbinatie met vleesbot. Dan blijft de ontlasting wel goed.

De dunne ontlasting is inderdaad waarschijnlijk van vlees + melk, zonder vleesbot.
Brecht
3-sterren

Berichtdoor Brecht » Wo 06 Aug 2008, 15:59

wat super dat het zo goed gaat!
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Wo 06 Aug 2008, 21:18

Helemaal leuk te horen dat het zo goed gaat. Onze kleine berin heeft bij ons in het nest kvv gehad, we zijn toen ze rond de 4 maanden was overgegaan op barf. Ook die at dat zo natuurlijk op dat ik dacht van, zo hoort het. De volwassen honden hadden veel meer moeite, moeite met het kauwen en kluiven en de "techniek". Dat van het drinken van de geitenmelk is volgens mij best wel logisch. Onze moederhond gaf geen melk en wij hebben alles moeten flessen. Toen ze met krap 4 weken op de kvv gingen, ging er na de bak kvv bij iedere hond ook nog melk in, eerst nog via de fles en daarna via de bak. Met 9 puppen te zogen kan ik mij voorstellen dat moeders haar melk niet meer toereikend is. Ben benieuwd wanneer ze hun eigen botjes zelfstandig kunnen kluiven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”