pens

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

pens

Berichtdoor Barfplaats

maartje
1-ster

pens

Berichtdoor maartje » Ma 04 Aug 2008, 10:14

Binnenkort wil ik mijn hond ook pens geven moet ik nog ergens bij opletten?
Hij heeft het nog nooit gehad en echt vers vlees heeft die ook nog niet echt gehad kan dit problemen opleveren?
Is er nog een max. aan wat ik hem mag geven.

p.s Jack weegt 40 kg
MoniqueAppels
5-sterren

Re: pens

Berichtdoor MoniqueAppels » Ma 04 Aug 2008, 12:36

Ik begrijp uit jouw vraag dat jouw hond brokken eet?
Waarom wil je hem pens geven?
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Ma 04 Aug 2008, 14:54

Ik ken genoeg brokhonden die ook wel pens eten. Sommige krijgen wat dunnere ontlasting. Kwestie van proberen denk ik. Ben ook wel nieuwsgierig waarom je pens wilt gaan geven. En qua hoeveelheid, moeilijk te zeggen, lijkt me liggen aan hoe groot je hond is en hoeveel brok die krijgt. Is het een Sint Bernard van 90 kilo zal 300 gram wel kunnen, maar is het een Chihuahua lijkt mij dat bijna een tweedaagse maaltijd.
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 04 Aug 2008, 15:02

kira schreef:Ik ken genoeg brokhonden die ook wel pens eten. Sommige krijgen wat dunnere ontlasting. Kwestie van proberen denk ik. Ben ook wel nieuwsgierig waarom je pens wilt gaan geven. En qua hoeveelheid, moeilijk te zeggen, lijkt me liggen aan hoe groot je hond is en hoeveel brok die krijgt. Is het een Sint Bernard van 90 kilo zal 300 gram wel kunnen, maar is het een Chihuahua lijkt mij dat bijna een tweedaagse maaltijd.

Hij weegt 40kg. :P
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Ma 04 Aug 2008, 15:03

maartje schreef:Binnenkort wil ik mijn hond ook pens geven moet ik nog ergens bij opletten?
Hij heeft het nog nooit gehad en echt vers vlees heeft die ook nog niet echt gehad kan dit problemen opleveren?
Is er nog een max. aan wat ik hem mag geven.

p.s Jack weegt 40 kg

Hij zou er wat van aan de dunne kunnen komen. Als je hond verder niks vers gewend is zou ik in eerste geen lappen geven, maar gemalen pens. Uhhh max...tja, ik zou 'm per keer niet meer dan zijn normale dagportie geven, wat in dit geval in versvoernormen neerkomt op circa 1 kg. per dag.
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Ma 04 Aug 2008, 21:18

Stom dat van die 40 kilo. Toen zwarte theemuts nog brok kreeg, die schommelt in gewicht rond de 32/38 kilo, kreeg ze max twee bakjes smuldier gemalen pens op een dag. Bij alle honden die ik tot nu toe heb gehad (alles hiervoor was brok) heb ik pens gegeven, geen heeft ooit problemen daaarmee gegeven. Ik zou het een keer proberen als je bij huis bent, mocht er diarree van komen, ben je er om de deur open te doen.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Di 05 Aug 2008, 15:34

Misschien beginnen met bakjes gemalen pens van Smuldier, kun je kopen in bijna elke supermarkt.
En voor een hond van 40 kg. mag je het ook best over 2 maaltijden verdelen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”