paar vraagjes van een leek

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Thespikette
1-ster

Berichtdoor Thespikette » Do 31 Jul 2008, 10:31

Hallo,

Zojuist heb ik mij voorgesteld op de juiste plaats in de forum, maar dat zal ik hier kort nog even herhalen

Ik zal mij even netjes voorstellen, mijn naam is Marlies, ik ben 39 jaar en de trotse eigenaar van twee Maine Coons en een kruising Friese Stabij/Border Collie genaamd Banjer van 7 maanden. De laatste is de reden dat ik al een tijdje stiekum meelees op dit forum.  Hij is altijd een slechte eter geweest (pupbrokken van RC).  Tot vorige week, vanaf het moment dat het zo warm werd weigerde hij 4 dagen achtereen elk eten, elk snoepje, zelfs slagroomtaart ging er niet meer in. 

Verschillende mensen uit de buurt maakte mij toen attent op dit forum, en nadat ik e.e.a. had gelezen heb ik gelijk verschillende soorten KKV aangeschaft. En....... hij at, en met smaak ook.  Vandaar dat ik nu ook over ben op KKV, maar nog wel een aantal vraagjes aan jullie, als deskundige heb.

Ik heb Rodi, Energique en Duck gekocht, kan ik dit gewoon door elkaar geven ? Hij krijgt 2 x p.d. te eten, en neem dan de helft van wat het betreffende merk op de verpakking voorschrijft. Hoewel, bij Rodi vind ik het wel erg veel.

Wat geven jullie om tandsteenproblemen te voorkomen. Is er iets anders als karkassen geschikt, b.v. bullenpezen of varkensoren ?

Ik mengde al een tijdje de pupbrokken met bv een schijf Rodi, kan ik nog ontgiftingsverschijnselen verwachten ?

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
MoniqueAppels
5-sterren

Re: paar vraagjes van een leek

Berichtdoor MoniqueAppels » Do 31 Jul 2008, 10:58

Welkom Marlies.

Je kunt alle merken kvv door elkaar geven maar wellicht is het handig om het eerst eens bij één te houden om te kijken hoe jouw hond hierop reageert.
De gewichten op de verpakking zijn altijd een indicatie. Voeren doe je op het oog dus wordt jouw hond te dik, krijgt ie minder en blijft ie te mager (komt niet vaak voor), dan krijgt ie meer. Brokken met vlees mengen is niet zo'n goed idee omdat beiden anders verteren. Gewoon de brokken opmaken (of weggooien of schenken aan een asiel) en dan alleen nog maar vlees geven. Dat is echt het allerbeste!
De beste tandenborstel is bot. Maar dan wel rauw bot. Al die kauwstaven etc. zijn allemaal bewerkt. Misschien lekker voor een keertje maar niet structureel. Alles over botten lees je hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html

Succes ermee!
Barrak
2-sterren

Berichtdoor Barrak » Do 31 Jul 2008, 17:57

Wat op de pakjes staat blijft een indicatie. Van energique had Barrak zo'n 450gr. nodig en van rodi 700gr. om op hetzelfde gewicht te blijven. Wat op het pakje staat is een advies voor de gemiddelde hond, maar wat is gemiddeld. Een jonge actieve hond heeft meer nodig dan een hond die 23 en een half uur per dag op de bank ligt.
Anneke en Petal
2-sterren

Berichtdoor Anneke en Petal » Do 31 Jul 2008, 21:45

Hallo Marlies
Mijn Petal (cavaliertje) eet Bibi of Carnibest. Persoonlijk ben ik niet zo dol op Duck omdat daar veel zetmeel in zit. Voor de tanden geef ik tussendoor een eendenek (bestellen bij de Islamitische slager). Je kunt ook kippenekken geven, maar die van mij kan daar niet zo goed tegen. Af en toe een rauwe sardien (van de markt) is ook heel goed.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”