Het gaat niet goed met Sam

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

slomehippie
1-ster

Berichtdoor slomehippie » Do 31 Jul 2008, 00:38

Hoi allemaal

Ik heb hier een tijdje geleden een keer een paar x gepost en erna veel gelezen. Sam is 5 maanden geleden ongeveer overgestapt op Carnibest. Hij at ervoor Bonzo. Ontlasting was erg slecht, nu heel goed.

Toch gaat het helemaal niet goed met Sam. Hij heeft aan twee oren een ontsteking gehad (wat nu over is door zalf) hij had anaalklieren problemen en hij stinkt zo erg dat het gewoon niet meer te harden is. Ook geeft hij soms over in de nacht

De winkelier waar ik mijn carnibest haal zei dat dit op te lossen was met een soort "modder"(kom even niet op de naam). Dit hielp niet. Nu geef ik op advies van haar alleen maar carnibest lam en rijst (omdat hij misschien slecht op rund reageert). Toch zie ik geen verschil. Hij eet dit nu een week en stink nog meer.

Wat moet ik nu doen? Nog even afwachten? Is dit nog steeds het ontgiftigen? Heeft een van jullie dit wel eens gehad?

Ik las op een ander forum dat het kan komen omdat er in carnibest lijnzaadolie zit....moet ik dan overstappen op ander kvv voer?

Help me!

:-[
x anne
me and my boys
5-sterren

Re: Het gaat niet goed met Sam

Berichtdoor me and my boys » Do 31 Jul 2008, 00:47

denk dat ze die veendrenkstof bedoeld...
of je na zoveel tijd nog van ontgiften kan praten, dat weet ik niet zeker, maar ik zou een andere kvv gaan proberen.
Stinkt hij zo erg uit zijn bekkie?
Misschien heeft ie wel last van een tand/kies
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 31 Jul 2008, 07:12

Hoe oud is je hondje en hoe lang heeft hij Bonzo gegeten? Stel je hondje is 6 jaar en heeft 6 jaar Bonzo gegeten, dan zal hij ongeveer 6 maanden ontgiften om die troep uit zijn lijf kwijt te raken. Aan de andere kant: ik vind het niet normaal dat een hond zo stinkt. Ik zou eerst eens beginnen met over te stappen op een ander merk. Of, nog beter: ga zelf samenstellen. Dan heb je alles zelf in de hand en weet je precies wat je geeft.

Als dat niet helpt: dan zou ik zelf toch even naar de DA gaan om te kijken of hij helemaal gezond is.

En als dat het geval is en de stank is nog niet weg; dan heb ik nog wel een paar andere tips.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Do 31 Jul 2008, 09:45

Sluit me bij mijn voorgangers aan.
Nog wel een dingetje: ik merk dat met deze smerige kleffe hitte mijn honden ook gaan stinken. Kátur gaat graag het water in maar heeft een dikke vacht, Tara heeft een hekel aan water dus wordt zelden echt nat. Het lijkt wel alsof ze meer huidsmeer produceren en dat door de hitte gaat stinken. Ik stop ze nu regelmatig onder de douche en dat scheelt wel. Bij normaal regenachtig weer hebben ze geen last van stinken.
Janne
2-sterren

Berichtdoor Janne » Vr 01 Aug 2008, 22:19

Nou je denkt altijd meteen aan het eten wat ze krijgen wat natuurlijk logisch is maar, mijn 3 honden eten nu ruim een jaar KVV, afgelopen winter was er 1 vd 3 die ineens erg uit zijn bek stonk, dus ik dacht dat het misschien aan de kvv lag?? dat hij er gevoelig voor was en de andere 2 niet? maar wat bleek, na een week kwam ik er achter dat hij stiekum poep at.....ja jasses en ik maar in die bek ruiken hahahha, of die hete adem in mijn gezicht....

Hem goed in de gaten gehouden geen kans meer gegeven het te doen en binnen no-time was die vieze geur weg....
angie69
2-sterren

Berichtdoor angie69 » Za 09 Aug 2008, 05:30

Hallo.

Onze hond doet het heel goed op de kvk vooral op de carnibest,
maar ook hij stinkt zo sinds hij geen brokken meer eet.
niet uit zijn bek of achterste,maar hij heeft zo'n typische hondenlucht gekregen.

We hebben hem gewassen,zijn anaalklieren zijn uitgedrukt.
soms denk ik dat hij naar maagzuur ruikt ??
Zo'n luchtje lijkt het,
misschien is het dat ook wel en als je hondje ook overgeeft ?

Ik geef onze hond sinds kort Chlorella,had hier op het forum gelezen dat dat zou helpen tegen luchtjes,
maar hij heeft het nog niet zo lang dus kan er nog niks over zeggen,

Beterschap met je hondje !
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”