vocht na knieoperatie en iets alternatiefs?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Di 29 Jul 2008, 21:12

Met onze revalidatiehond gaat het naar omstandigheden goed. Het is nu bijna zes weken geleden dat haar poot gereconstrueerd is (knie en onderkant bovenbeen). Door een hele goede fysio kan ze nu aan de riem zo'n 25 minuten wandelen (heel langzaam zodat ze haar poot optimaal moet gebruiken). Ze is nog wel kreupel en gebruikt de poot nog niet 100% maar het is beter als verwacht. Nu had ze twee weken terug vocht op het midden van de poot (daar zit geen ijzerwerk), dat is weggehaald (met een spuitje, het was roodwondvocht), maar nu ontstaat er weer een bult. We staan in twijfel, weer weg laten halen of nog even afwachten of het meer wordt, of toch verdwijnt. Is er nog een niet regulier middel dat we in zouden kunnen zetten om het vanzelf weg te laten gaan? Als de bult in omvang toeneemt, gaan we terug naar de chirurg, maar dan gaat hij een draintje plaatsen en dan is het dus weer een operatie en dat willen we liever voorkomen. De poot zelf is trouwens niet overbelast (althans dat is wat de fysio ons zegt, dus daar vertrouwen we maar op). Iemand ervaring of ideeén?
Charlie Angel
Moderator

Re: vocht na knieoperatie en iets alternatiefs?

Berichtdoor Charlie Angel » Di 29 Jul 2008, 21:37

Wat fijn dat ze na die zware operatie toch redelijk hersteld en hopelijk blijft het in een stijgende lijn doorgaan.
Zou traumeel een optie kunnen zijn voor het vocht? :-\
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Di 29 Jul 2008, 22:57

ik zou ook kiezen voor Traumeel of RecoVetsem.
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Do 31 Jul 2008, 14:59

Ik zou de bult niet weg laten halen (tenzij hij er last van heeft), het beste is om dat het lichaam zelf te laten resorberen. Arnica (wat ook in traumeel zit) helpt daarbij. Gitte kreeg na haar operatie ook zoiets, een soort zak met vocht zeg maar. Die is uiteindelijk weer weggetrokken. Bewegen helpt ook bij het afvoerproces en (lymfe)massage.
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Za 02 Aug 2008, 15:26

We hebben de bult toch gisteren weg laten halen. Overigens de laatste keer. Komt die weer terug, moet er gekeken worden m.n. omdat de plek waar de ophoping zit niet te verklaren is. Volgens mij zat de da er wel wat mee in haar maag omdat ze het niet kon verklaren. Overigens leek het nu inderdaad ook een blaas te zijn, het bewoog nu ook. Ik geef nu inderdaad traumeel. Ik bestel maandag weer nieuwe traumeel, fles is bijna leeg. En zal dan ook om Arnica vragen, is dat ook in druppelvorm verkrijgbaar? Voor het litteken heb ik nu een dure creme, moet er eens per drie dagen op (van de groene os). Hoop dat dat de verkleving extra helpt voorkomen, we moeten dat plekje ook op een aparte manier masseren (van de fysio). De open wond is gelukkig mooi dicht, maar doordat dat pijnlijk was heeft mevrouw zich aangeleerd haar hak niet te gebruiken, dus ook daar zijn we nu oefeningen voor aan het doen. Ze voelt zichzelf overigens weer kerngezond en vindt onze vrijheidsbeperkende maatregelen grote onzin.
Nitus
5-sterren

Berichtdoor Nitus » Za 02 Aug 2008, 16:25

Ik heb nog even na gekeken wanneer Gitte die vochtzak had, maar dat begon kort na de operatie al en was met een week of 2 weg. En de operatie bij jouw hond is al veel langer geleden, of niet? Daarom inderdaad wel vreemd. :-\
Kan natuurlijk ook zijn dat alles van binnen nog niet 100% genezen is en dat, nu hij meer gaat bewegen, er inwendige wonden weer gaan 'bloeden'. Maar goed, daar heb je je DA voor ;).
Als je al Traumeel geeft heeft het geen nut om ook nog eens apart Arnica te geven, da's een beetje dubbelop.
Die littekenzalf van groene os hebben we ook bij Fedor gebruikt, maar hij heeft toch last van verkleving gekregen. Ik zou het litteken elke dag even licht masseren (niet elke dag met die zalf), dat hadden wij (achteraf gezien) ook beter kunnen doen.
Succes met de revalidatie!
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Zo 03 Aug 2008, 12:49

De operatie is 7 weken geleden. De vochtbult is en blijft raar, zou kunnen komen doordat er wat meer belast wordt, maar dan nog zit het op een vreemde plek, maar het is ook een vreemde hond ::). Het litteken doen we inderdaad iedere dag masseren. En bij de fysio krijgt ze met één of ander laserapperaat een behandeling ook tegen het verkleven. Maar ik voel zelf dat het op één plekje wel wat vast zit.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”