Smuldier ontdooi vraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Smuldier ontdooi vraagje

Berichtdoor Barfplaats

Elles0512
3-sterren

Smuldier ontdooi vraagje

Berichtdoor Elles0512 » Vr 25 Jul 2008, 18:42

Hallo

Gisteravond voor ik naar bed ging heb ik een pak smuldier uit de vriezer gehaald en in de koelkast gezet.
Als het niet zo warm zou zijn, had ik het wel op het aanrecht gezet, maar nu toch maar voor de kk gekozen. Helaas was het vanmorgen (nog) niet goed ontdooit. Hoe doen jullie dit? Hoelang van te voren moet je het dan uit de vriezer halen?

Groetjes,  Elles
nova
5-sterren

Re: Smuldier ontdooi vraagje

Berichtdoor nova » Vr 25 Jul 2008, 18:50

[quote="Elles0512"]
Hallo

Gisteravond voor ik naar bed ging heb ik een pak smuldier uit de vriezer gehaald en in de koelkast gezet.
Als het niet zo warm zou zijn, had ik het wel op het aanrecht gezet, maar nu toch maar voor de kk gekozen. Helaas was het vanmorgen (nog) niet goed ontdooit. Hoe doen jullie dit? Hoelang van te voren moet je het dan uit de vriezer halen?

Groetjes,  Elles
[/quote]

Als het hier uit de vriezer komt, dan laat ik  buiten de koelkast ontdooien.
Is het niet verpakt, dan dek ik het af, want ik HAAAT vliegen :tickedoff:, en dat terwijl de honden er wel tegen kunnen.
Wat 's morgens ontdooit is, maar bedoelt is als avondeten, bewaar ik wel verder in de koelkast

Gr
JoNoMo
4-sterren

Berichtdoor JoNoMo » Vr 25 Jul 2008, 21:21

wat ze morgenochtend krijgen heb ik vanmorgen al uit de vriezer in de koelkast gelegd
Boxers
1-ster

Berichtdoor Boxers » Vr 25 Jul 2008, 21:23

Ik haal twee keer een pond vlees uit de vriezer en laat dit buiten de koelkast ontdooien, anders krijg ik het nooit optijd ontdooit.
Brecht
3-sterren

Berichtdoor Brecht » Vr 25 Jul 2008, 21:39

hier gaat het s'avonds uit de vriezer in de koelkast en later op de ochtend zet ik het dan uit de koelkast op de aanrecht zodat het op kamertemperatuur kan komen. mocht het dan nog te koud zijn dan doe ik het voordat ik het geef in de voerbak (rvs) en zet ik het in warm water en schep ik het om totdat de kou eraf is.
Barbara78
2-sterren

Berichtdoor Barbara78 » Vr 25 Jul 2008, 22:55

[quote="Brecht"]
hier gaat het s'avonds uit de vriezer in de koelkast en later op de ochtend zet ik het dan uit de koelkast op de aanrecht zodat het op kamertemperatuur kan komen. mocht het dan nog te koud zijn dan doe ik het voordat ik het geef in de voerbak (rvs) en zet ik het in warm water en schep ik het om totdat de kou eraf is.
[/quote]

Precies zo doe ik het ook! Helemaal buiten de koelkast laten ontdooien durf ik niet goed aan met dat wisselende weer. Je krijgt dat geen goed gevoel voor hoelang dat zou moeten.
connie63
5-sterren

Berichtdoor connie63 » Za 26 Jul 2008, 15:53

ik haal het begin van de avond uit de vriezer en doe het in tupperware bakjes en laat het buiten de koelkast ontdooien, maar nou krijgt ze wel s'morgens tussen 8.30 en 9.00 uur haar eten dan is het precies goed op tempratuur
annetenmick
3-sterren

Berichtdoor annetenmick » Ma 28 Jul 2008, 21:23

Ik haal het de avond van te voren uit de vriezer als het niet al te warm weer is. Anders haal ik het net zoals Jonomo de ochtend voor de volgende ochtend uit de vriezer en dan in de koelkast. De koelkast moet zo ook minder hard werken door de kou die het diepvriesproduct afstaat.  ;)
Marjoleine
3-sterren

Berichtdoor Marjoleine » Di 29 Jul 2008, 01:13

Ik haal het uit de vriezer voor ik naar bed ga, en haal het uit de verpakking.
Dan doe ik het in een leeg ijsdoosje, van Hertog of zo, zo komt er geen vlieg in ;)
De volgende morgen is het ontdooid en op goede temperatuur en doordat het luchtdicht afgesloten is, is het ook hygiënisch (volgens mij).
*Marga*
5-sterren

Berichtdoor *Marga* » Di 29 Jul 2008, 08:10

Ik pak altijd gelijk een nieuwe portie vlees als ik ze net hun portie heb gegeven, en zet het dan in een schaal in de koelkast dan kan het rustig ontdooien ,en zo vergeet ik het ook niet.
Drijver
5-sterren

Berichtdoor Drijver » Di 29 Jul 2008, 08:16

Ik haal het vlees 's avonds uit de vriezer en zet het op de koelkast in een luchtdichte doos. Dan is het 's morgens ontdooid. Wanneer het niet helemaal ontdooid is (in de winter, ik stook erg weinig) dan krijgen de honden het half bevroren. Extra bite :)
Danny
5-sterren

Berichtdoor Danny » Di 29 Jul 2008, 11:55

Ik haal het 's morgens uit de vriezer, haal het plastic eraf doe het in een tupperware en zet het in de koelkast, 's avonds voor ik naar bed ga haal ik het uit de koelkast en dan geef ik het 's morgens!
Annick
2-sterren

Berichtdoor Annick » Di 29 Jul 2008, 12:26

Zo doe ik het ook .

Groetjes

annick
Lycka
3-sterren

Berichtdoor Lycka » Vr 01 Aug 2008, 08:26

Ik laat het in de verpakking zitten, al nagelang de temperatuur, dus zomer of winter, staat het buiten de koeling, of juist in de koeling. Ik haal het er 's avonds om 10 uur uit, de volgende dag om half 7 eet ze.
claudiaB
5-sterren

Berichtdoor claudiaB » Vr 01 Aug 2008, 08:48

Ik laat het ook in de koelkast ontdooien. En wat niet genoeg ontdooit is gaat in een rvs bak in het hete water. binnen 10 min. hapklaar.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”