vissen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vissen

Berichtdoor Barfplaats

porza
2-sterren

vissen

Berichtdoor porza » Ma 21 Jul 2008, 23:40

sins kort ben ik aan het vissen geslagen en vang met regel maat voorntje [ zoet water witvis].
van avond had ik 6 stuk te pakken  ;D
en dat voor een vrouw ::)

als barfer wil ik dat natuurlijk aan de honden geven.
vraag me af of het gezond is en hoe vaak ze het mogen.

het meeste wat ik over vis op het forum kan vinden gaat over zee vis en niet over zoet water vis.

gaf van avond mijn teckel een vis , die sprong een halve meter de lucht wat die vis bewoog heb me rot gelachen,
ik dacht ook dat ie dood was mooi niet dus , arme dier .
maar ze vond het wel lekker :D
Lizzy
Moderator

Re: vissen

Berichtdoor Lizzy » Di 22 Jul 2008, 06:58

Zoetwatervis kan parasiet bevatten en zou volgens de een eerst ingevroren moeten worden en volgens de ander (een Mogens Eliasen) slaat dat nergens op want worden de parasieten direct gedood door het zure maagzuur van de hond. Ik vermoed dat een in het wild levend dier zijn visje ook niet eerst invriest, dus dat zal echt wel loslopen. Het enige is dat honden ze meestal niet te knagen vinden.... Hoewel mijn honden dol zijn op zeer dode karper (en daar ook echt wel van snacken, als ze 'm zien liggen. Hoewel ik niet weet of ze de beestjes erop niet lekkerder vinden dan de karper zelf :-X). Ik denk wel dat het fair is tegenover het visje wanneer je deze eerst netjes naar de vissenhemel helpt voor je 'm aan je hond geeft ja. Dus als je hond ze lekker vindt, niks mis mee.

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”