lasiletten vochtafdrijvende tabletten

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Klazien
1-ster

Berichtdoor Klazien » Ma 21 Jul 2008, 15:53

Onze Shih Tzu met hartklep probleem slikt nu sinds een maand ongeveer Fortekor (waar ze het in principe goed op doet) , maar ze blijft af en toe hoesten en vroeg ik aan de dierenarts om een vochtafdrijver en verwachtte eigenlijk Vetmedin, zoals ik hier al meerdere malen had gelezen en nu kreeg ik Lasiletten. Dat zijn vochtafdrijvende tabletten voor de mens en als ik de bijsluiter lees wordt ik hier niet vrolijk van :'( Heeft iemand hier ervaring mee :-[
charmed
5-sterren

Re: lasiletten vochtafdrijvende tabletten

Berichtdoor charmed » Ma 21 Jul 2008, 16:21

Geen idee, ik heb Furosoral voor 2 van mijn honden. Je kan toch altijd een ander middel vragen bij je dierenarts?
Sanyo
5-sterren

Berichtdoor Sanyo » Ma 21 Jul 2008, 17:27

Humaan bestaat furosemide (lasiletten) al heel erg lang en wordt  veel voor geschreven, eigenlijk zonder veel bijwerkingen. Ja, natuurlijk vaak plassen, maar dat staat gelijk aan de werking natuurlijk.

Als je zelf een beter gevoel hebt bij de Vetmedin, zou ik zeker aan mijn da vragen, wat de reden is voor zijn keuze van de lasiletten ipv Vetmedin.
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Ma 21 Jul 2008, 17:28

Als Lasiletten furosemide is, dan is het wel nodig. Die bijwerkingen vallen wel mee. Voornamelijk bij langdurig gebruik.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Ma 21 Jul 2008, 17:31

In Lasiletten en Forosoral zit exact dezelfde werkzame stof. Hier kun je de bijwerkingen lezen van Furosoral (voor dieren dus): http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=197. Volgens mij is de enige bijwerking van Vetmedin een verhoogde hartslag? In ieder geval, als jij denkt dat dit een beter middel is voor je hondje, dan zou ik er absoluut om vragen bij je DA! Daar zal hij echt niks op tegen hebben, toch?
*Dorothea*
5-sterren

Berichtdoor *Dorothea* » Ma 21 Jul 2008, 17:32

Vetmedin is geen vochtafdrijver, furosemide doet dat wel.
Vetmedinn vermindert de belasting op het hart waardoor er minder vocht wordt vastgehouden.
Furosemide is een plaspil, wat zorgt dat vocht uit de longen wordt afgevoerd.
Klazien
1-ster

Berichtdoor Klazien » Ma 21 Jul 2008, 17:45

Bedankt voor jullie reacties, het is dus eigenlijk een prima medicijn begrijp ik  :-[ Ik schrok echt door die bijsluiter  >:(
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”