droge neus, ook wel eens nat

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

ilovegoldenretrievers
3-sterren

Berichtdoor ilovegoldenretrievers » Vr 18 Jul 2008, 18:58

Een kennisje van mij, haar hond heeft soms een droge neus. Kan dat komen door dat haar hond lekker licht te zonnen als het buiten mooi weer is. Hoe kan ze het verhelpen, dat de neus wat natter wordt. Ze geeft zelf kvv, volgens mij voert ze enerqique en bandit. De hond oogt niet ziek en ziet er mooi uit. Wat kan je doen om te zorgen dat het hondje weer een wat nattere neus krijgt. Visolie of iets anders.

De hond ligt wel lekker opgerold tegen de deur of licht zo op de bank te slapen. Hij vind het lekker om gewoon met zijn poten tegen iets aan te liggen.
Laatst gewijzigd door ilovegoldenretrievers op Vr 18 Jul 2008, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
K&D
5-sterren

Re: droge neus, ook wel eens nat

Berichtdoor K&D » Vr 18 Jul 2008, 20:22

Likje vaseline erop, of wat calendula zalf? Zoek maar eens op 'droge neus' met de zoekfunctie. Dan kom je wel wat tips tegen ;).
ilovegoldenretrievers
3-sterren

Berichtdoor ilovegoldenretrievers » Vr 18 Jul 2008, 21:14

Ik vroeg me gewoon af, of er iets is op gebied van voeding, wat zorgt dat een hond een nattere neus krijgt. De hond waarover ik het heb, ziet er gezond uit en ook mooi in de vacht etc. Het is alleen dat de neus soms droog is.

Ik heb ook iets gelezen over amandelolie, welke kan je het beste dan gebruiken en op de neus van de hond smeren.
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Vr 18 Jul 2008, 22:35

bedoel je nou dat de neus droog (als in: niet nat) is, of is de neusspiegel te droog waardoor hij gaat barsten of schilferen ofzo?

In het laatste geval zou ik visolie proberen, liefst een capsule waar ook borageolie in zit. Iets erop smeren heeft doorgaans weinig zin omdat ze het er zo weer af likken.

In het eerste geval zou ik er niks aan doen. De neus wordt vaak nat als er veel gesnuffeld wordt. Het is een fabeltje dat een hond een natte neus moet hebben.
ilovegoldenretrievers
3-sterren

Berichtdoor ilovegoldenretrievers » Za 19 Jul 2008, 20:53

De neus is gewoon droog, de neus van deze hond ziet er nog wel gaaf uit, maar je weet maar nooit wanneer zo iets kan veranderen. Het is gewoon een gezonde hond om te zien, alleen de neus is soms droog. Terwijl als ik aan de neusen van andere honden mijn hand hou, heb ik een natte hand.
pallas
5-sterren

Berichtdoor pallas » Zo 20 Jul 2008, 11:13

Neuzen van honden hoeven niet altijd nat te zijn hoor. Tis maar net hoe intensief ze op dat moment de neus gebruiken.

Als er heel intendief gesnuffeld wordt hangen er hier zelfs druppels aan de neus, maar thuis als ze lekker liggen te maffen is de neus droog.

Als er geen schilfers of kloven in zitten is er denk ik niks aan de hand.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”