orgaan en spiervlees afwisselen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Wo 16 Jul 2008, 21:02

Nou ik heb m'n eerste herby bestelling binnen. Alleen wil ik eigenlijk gewoon 2 dagen bot en spiervlees, de volgende 2 dagen bot en orgaanvlees geven. Dit omdat de kilo verpakkingen anders wel een paar dagen ontdooid in de koelkast liggen. Daarbij komt dan nog de groente. Of toch maar niet.
vagebond
5-sterren

Re: orgaan en spiervlees afwisselen

Berichtdoor vagebond » Wo 16 Jul 2008, 21:35

Ik lees net hier dat honden overrijp vlees niet erg vinden, zal ik dan toch maar voor een dag of 4 tegelijk uit de vriezer halen?
*Marga*
5-sterren

Berichtdoor *Marga* » Wo 16 Jul 2008, 21:38

Ik zelf zal het niet doen,ik haal per dag uit de vriezer.

Ik moet ook alles lichtelijk ontdooien en opnieuw invriezen omdat een kilo voor de honden ook te weinig is.
cathrien
4-sterren

Berichtdoor cathrien » Wo 16 Jul 2008, 21:57

Ik haal ook per dag uit de vriezer en wat er over blijft gaat in een gesloten doos in de koelkast behalve vuile pens.
Fynn
5-sterren

Berichtdoor Fynn » Wo 16 Jul 2008, 22:17

Ik haal de dag vantevoren uit de vriezer wat ik nodig heb.
Is het teveel haal ik eruit wat ik nodig heb voordat het helemaal ontdooit is en dan weer terug in de vriezer.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
*Monique
5-sterren

Berichtdoor *Monique » Wo 16 Jul 2008, 23:14

Fynn schreef:Ik haal de dag vantevoren uit de vriezer wat ik nodig heb.
Is het teveel haal ik eruit wat ik nodig heb voordat het helemaal ontdooit is en dan weer terug in de vriezer.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani

zo doe ik het hier ook ;)
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Wo 16 Jul 2008, 23:56

Kiloverpakkingen zijn hier ook vaak te groot. Van een kilo bottenwerk blijft niet zo veel over, dat gaat de koelkast in voor de volgende dag. Van spiervlees blijft behoorlijk over, maar dat gaat ook de koelkast in. Ik voer het in meestal 3, soms 4 dagen op. Op dag vier is er nog niets mis mee. Alleen van orgaanvlees haal ik af wat ik nodig heb, van de rest maak ik porties en die gaan dan terug de vriezer in. Nier en lever bijvoorbeeld krijgen ze  namelijk maar 1x in de week, met een kilo daarvan doe ik ca. 4 weken - zolang gaat echt niet goed in de koelkast  :-X.
kira
5-sterren

Berichtdoor kira » Do 17 Jul 2008, 10:07

Vlees en bot blijft makkelijk een dag 3/4 goed in de koelkast. Orgaan doe ik eraf halen wat ik nodig heb en dan terug in de vriezer, ook als het al helemaal ontdooit is. Van de lever hoe ik altijd zo'n 200 gram over, en dan eens in de drie weken pak ik dan alle restzakjes. Het is wel even de vraag of een hond van al het orgaan in één keer niet wat dunnere ontlasting krijgt. Ik deed het eerst ook, maar kleine berin scheet dan bagger, dus die krijgt het nu in meerdere porties, bij de andere gaat het wel goed.
brie
5-sterren

Berichtdoor brie » Do 17 Jul 2008, 14:56

in het begin hadden ze hier ook 1 orgaan dag per week, omdat dat makkelijker was met de kiloverpakkingen.
Maar dan hadden ze een paar dagen in de week droge poep, en op de dag dat ze orgaan aten kwam het er uit fletsen als chocolademelk
Als er nu een bestelling komt trek ik er even wat tijd voor uit om het orgaan vlees iets te laten ontdooien.
Dan maak ik er porties van. Hups de vriezer in.

Als er dan een vleesbot dag is geef ik er ook een portie orgaan bij. Op spiervlees dagen krijgen ze er niets anders bij. Dit werkt prima. en de poep is mooi gelijkmatig
MoniqueAppels
5-sterren

Berichtdoor MoniqueAppels » Do 17 Jul 2008, 15:23

Ik haal zelf per dag of per portie uit de vriezer. Sommige porties zijn per 500 gram en anderen per kilo. Ik kan er totaal niet mee zitten dat de honden dan twee maaltijden achter elkaar hetzelfde eten. Doe ik zelf ook: als ik eten over heb eet ik het de volgende dag gewoon weer. En als het moet, de dag daarop ook. Net zolang tot het op is. Opnieuw invriezen doe ik nooit.
Anthraciet
5-sterren

Berichtdoor Anthraciet » Do 17 Jul 2008, 15:34

Ik doe er ook niet zo moeilijk over en als er eens iets over is, doe ik dat in een bakje in de koelkast voor de volgende dag.
Dan maar 2 dagen hetzelfde ingredient, daar kijk ik bij mezelf ook niet zo eng naar.

Bovendien krijgen ze bij mij niet elke dag exact dezelfde hoeveelheid, dus de ene dag ontdooi ik 2 kilo vlees en de andere dag 3 kilo vlees. Ze doen het daar prima op en soms krijgen ze nog wat erbij wat de katten niet opgegeten hebben, dan hebben ze die dag mazzel :D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”