Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ineke
#105543
Hoi,

Ik krijg regelmatig, lees wekelijks :D, een stuk of 30 verse scharretjes, scholletjes en sliptongetjes. Voor eigen gebruik natuurlijk, maar ik krijg er nu wel errug veel. Ik heb straks geen plek meer voor mijn kvv ;D

Zou ik die visjes ook aan mijn honden kunnen voeren :o
De kop is er al af en de darmen e.d. er uit, maar voor de rest zit alles er nog op en aan (vinnen, vel en graat).

Het zal in uiterste noodzaak voor de honden zijn natuurlijk, maar ik moet wel even weten of ze het kunnen/mogen eten en hoe?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#105628
Lekker hoor, voor woef. Ik zie niet in waarom je deze vissies niet zou kunnen geven. Jammer dat het binnenwerk eruit is. (voor de hond dan LOL)
Door Ineke
#105664
Tja, het binnenwerk wordt op zee al verwijderd.

En de graat. Geeft die geen probleem dan?

Jammer dan we geen Stellendamse garnalen krijgen. Zou ik ook wel raad mee weten ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#105685
Ineke schreef: Tja, het binnenwerk wordt op zee al verwijderd.

En de graat. Geeft die geen probleem dan?

Jammer dan we geen Stellendamse garnalen krijgen. Zou ik ook wel raad mee weten ;)
Nee, hoor, de graten het formaat platvis wat hier in NL binnengebracht wordt levert naar mjin idee geen problemen op. Net als bij zoogdieren is ook bij vis de graat harder naarmate de dieren ouder worden.
Als ze het bliefen kun je de vis zo met hond en al de tuin ingooien, anders even malen en door een g/f mix roeren.
Door Lizzy
#105690
Jammer dat de kop er niet meer aan zit! Die vinden ze het lekkerst. Als je twijfelt aan de graten: even door de vleesmolen halen! Ik zou overigens niet vaker dan 1 en maximaal 2 maal per week een vismaaltijd geven.
Door Ineke
#105762
Lizzy schreef: Ik zou overigens niet vaker dan 1 en maximaal 2 maal per week een vismaaltijd geven.
Zal ook zeker niet gebeuren. Ik vind ze zelf veel te lekker ;D
Het zal wel af en toe een visje worden. Ze zijn toch gratis en weggooien vind ik zonde.
Door Ineke
#105992
De graten hebben geen nood hoor. Ze lusten geen rauwe vis ::)

Gestoofde visfile vinden ze wel lekker :-\

Vooruit. Als ik dan een keer echt h e l e maal niets te doen heb ;D zal ik wel een keer een maaltijd voor ze bakken of stoven en alle graatjes er uit halen :)

NIET DUS !!!!!! ;D ;D ;D :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door