ontstoken tandvlees

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

ontstoken tandvlees

Berichtdoor Barfplaats

vagebond
5-sterren

ontstoken tandvlees

Berichtdoor vagebond » Za 05 Jul 2008, 20:37

Ik ben vorige week naar de da geweest met onze oudste teckel Cayenne, 14 jaar. Hij heeft ook even in haar bekkie gekeken omdat ik vond dat ze maar heel rustig haar bakje leegat. Soms zelfs even zat te kijken, vanneh zal ik t opeten of niet? Haar gebit is behoorlijk versleten, verder niet echt tandsteen of zo. Het tandvlees was overal ontstoken. Ze staat nu op ab, synolox, eigenlijk voor een soort open tumorwratje boven haar oog. Dat draagt een beetje, komt vocht uit. Volgende week woensdag wordt het onder plaatselijke verdoving weggehaald en 2 krammetjes ingezet. Maar omdat ze dus ook het ontstoken tandvlees heeft, heeft ie deze ab kuur voorgeschreven. Ik geef haar meestal kkv, dat is gemalen, maar ook wel eens kippenvleugeltjes, of lapjes pens. Zal ik er mee stoppen om iets te geven waar botjes in zitten of waar ze veel op moet kauwen? In verband met haar tandvlees? Vanavond kregen de andere teckels kippenvleugeltjs en zij niet. Ze was wel beledigd geloof ik, ze moest het met een koekje doen.
Lizzy
Moderator

Re: ontstoken tandvlees

Berichtdoor Lizzy » Za 05 Jul 2008, 22:09

Zelf samenstellen met behulp van grote stukken vlees en vleesbotjes zijn natuurlijk wel beter voor het gebit. Verder zou je, nu Cayenne last heeft van het ontstoken tandvlees, met een heel zachte tandenborstel (bijv. de tandenborstel van Sensodyne) haar tandvlees kunnen masseren. Ik zou de borstel zelfs dopen in Echinacea Extra Forte van Bloem (dat is met Plantago en Cat's Claw). Dat werkt goed tegen ontstekingen. Vinden ze wel vies, maar ja, pech.

Sterkte met haar!
vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Zo 06 Jul 2008, 20:21

Mmm, mss kan het ook met etherische olie? Ik lees net in het boek van M. Dudok,  tea trea, of een combi van pepermunt, lavendel en sinaasappel. Stom zeg, ik zit wel d'r " borstjes" te masseren tegen de schijnzwangerschap met etherische olie, vergeet ik de rest weer.
Tanna
5-sterren

Berichtdoor Tanna » Zo 06 Jul 2008, 21:21

Dat zou ik niet doen. Etherische olie is niet om in te nemen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”