enkele vraagjes

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

enkele vraagjes

Berichtdoor Barfplaats

sofietje
1-ster

enkele vraagjes

Berichtdoor sofietje » Ma 30 Jun 2008, 16:17

Heb al heel veel gelezen op dit forum,  maar heb nog wat vraagjes:

Een hond die medicatie krijgt voor het hart(lekkend hartklepje) die 's morgens en 's avonds op medicatie staat, kan ik die laten vasten of maakt dat niet uit???
Heb ook een andere hond die op Forteyron staat(schildklier) is nog maar een jonge hond en blijkbaar komt dit zelden voor bij jonge honden.  Nu zijn we aan het afbouwen om te zien of hij ook zonder zou kunnen.  Dus vasten zou hier ook geen kwaad mogen kunnen dan??

De dag van het vasten kan ik mijn hond wel zonder problemen tijdens wandelingen belonen dan met de geschikte "snoepjes", of wil vasten zeggen, echt niks??

Als ik mijn porties wil gaan verdelen wat mijn hond(en) per dag en dan per week nodig hebben en ik gebruik de %
50%vleesbot
20%groenten
10% orgaanvlees
20% spiervlees
mag ik al die dingen samen in 1 zakje of doosje doen.  Dus heel de maaltijd van maandag samen, dinsdag samen of moeten bijv de groenten apart ingevroren worden??

Pens is precies gemakkelijk te vinden, maar vuile pens, is dat ook bestelbaar bij Lupa of Herby,zie dat precies niet bij de prijslijst staan of waar halen jullie dat dan???

Heb gelezen dat ik in het begin de diersoorten per keer moet introduceren, geef dus nog steeds 3 dagen KVV, als ik dan kip geef(KVV) moet ik dan die week ook nog kip introduceren als barf, of is het beter om een diersoort te introduceren die hij nog niet gegeten heeft dan, bijv kalkoen.  Hij staat dus nog 4daags op brokken hé, voorzichtig overschakelen stond er ergens op een topic.

Dit zijn voorlopig mijn vragen, ik veronderstel dat de komende dagen de rest nog zal volgen, bedankt!!!!
Lizzy
Moderator

Re: enkele vraagjes

Berichtdoor Lizzy » Ma 30 Jun 2008, 17:45

sofietje schreef:Heb al heel veel gelezen op dit forum,  maar heb nog wat vraagjes:

Een hond die medicatie krijgt voor het hart(lekkend hartklepje) die 's morgens en 's avonds op medicatie staat, kan ik die laten vasten of maakt dat niet uit???
Heb ook een andere hond die op Forteyron staat(schildklier) is nog maar een jonge hond en blijkbaar komt dit zelden voor bij jonge honden.  Nu zijn we aan het afbouwen om te zien of hij ook zonder zou kunnen.  Dus vasten zou hier ook geen kwaad mogen kunnen dan??

De dag van het vasten kan ik mijn hond wel zonder problemen tijdens wandelingen belonen dan met de geschikte "snoepjes", of wil vasten zeggen, echt niks??

Als ik mijn porties wil gaan verdelen wat mijn hond(en) per dag en dan per week nodig hebben en ik gebruik de %
50%vleesbot
20%groenten
10% orgaanvlees
20% spiervlees
mag ik al die dingen samen in 1 zakje of doosje doen.  Dus heel de maaltijd van maandag samen, dinsdag samen of moeten bijv de groenten apart ingevroren worden??

Pens is precies gemakkelijk te vinden, maar vuile pens, is dat ook bestelbaar bij Lupa of Herby,zie dat precies niet bij de prijslijst staan of waar halen jullie dat dan???

Heb gelezen dat ik in het begin de diersoorten per keer moet introduceren, geef dus nog steeds 3 dagen KVV, als ik dan kip geef(KVV) moet ik dan die week ook nog kip introduceren als barf, of is het beter om een diersoort te introduceren die hij nog niet gegeten heeft dan, bijv kalkoen.  Hij staat dus nog 4daags op brokken hé, voorzichtig overschakelen stond er ergens op een topic.

Dit zijn voorlopig mijn vragen, ik veronderstel dat de komende dagen de rest nog zal volgen, bedankt!!!!

Persoonlijk ben ik van mening dat je alleen gezonde honden moet laten vasten.

Een hond die je laat vasten, geef je dus ook geen snoepjes. Doe je dat wel, vind ik het al geen vasten meer, eerlijk gezegd.

Als jij het handig vindt om dag-porties te maken: kan dat prima hoor! Je hoeft het niet apart in te vriezen. Ik zou alleen geen pens moet groente invriezen want de bacterieen in de pens vreten de groente volledig op.

Als je geen spijsverteringssysteem-gevoelige hond hebt, zie ik geen enkele noodzaak om diersoort voor diersoort te introduceren. Ik heb dat nooit gedaan, ook niet met mijn logee-hondjes die bij hun baasje op brokken staan. Als je nog brokken voert: moet je wel supervoorzichtig zijn met vleesbot!! Begin voorlopig met kip en eendennek. En pas als dat helemaal 100% goed gaat, dan pas andere vleesbotten maar beperk je tot vleesbot van kleine dieren (kip, parelhoen, kwartel, konijn, etc).
sofietje
1-ster

Berichtdoor sofietje » Ma 30 Jun 2008, 18:52

Bedankt voor de info, dus hier geen vastendagen dan.  Nu 1x dag voeden zou ik dan wel kunnen doen, nu krijgen ze 2x dag eten.

Je antwoordde iets van: "als voor jou dagporties invriezen gemakkelijker is, gaat dat zeker".
Is er mss een andere manier om alles op een vlotte manier te laten verlopen(in plaats van dagporties), het zijn 3 honden die ik zou willen overzetten, wel allen met een verschillend gewicht: 47kg, 10kg en 6kg.
cathrien
4-sterren

Berichtdoor cathrien » Ma 30 Jun 2008, 19:40

Zaterdag heb ik vuile pens via Lupa thuis gekregen bij de bestelling. Pens heel moet je dan bestellen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”