hoeveel moet de kat eten?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Do 26 Jun 2008, 21:18

Hoi, ik heb hier een kat lopen bij de stallen, deze ben ik nu ook aan het overzetten op versvoer. Gaat aardig goed, alleen hoeveel in totaal mag ze hebben. Ik denk dat ze ong. 7 kilo weegt, ze jaagt hier ook buiten in de wei op muisjes en zo. Ik geef haar ong. 4 a 5 keer per dag wat. Dan weer een stuk of 5 kippenhartjes of 5 levertjes of wat runderkopvlees. Voor mijn gevoel best veel.
kira
5-sterren

Re: hoeveel moet de kat eten?

Berichtdoor kira » Do 26 Jun 2008, 21:57

ik het niet echt verstand van katten, maar onze zolderkat (aanlopertje dat onze zolder als slaapplaats gebruikt) en die dus veel buiten is en daar ook van alles eet, eet zo rond de 150 gram per dag. Ze is vrij grof en groot gebouwd, niet dik. En dit lijkt goed te gaan. Ik voer haar 2x per dag, in de ochtend en wat overblijft in de avond en als alles op is in de avond een kuikentje. Maar er zijn betere kattenkenners als mij, maar als ik het zo hoor lijken onze katten qua beweging en formaat wel aardig op elkaar.
Happy Tail
5-sterren

Berichtdoor Happy Tail » Do 26 Jun 2008, 22:14

ik zit niet zo in de katten barf, maar er is een katten afdeling hier op barfplaats. Dara zou je dat vast kunnen vinden lijkt me
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Zo 29 Jun 2008, 16:19

Wow, 7 kilo, da's heel veel! Is het een grote kat of istie dik?
Zo'n formaat kat zal een 150 a 200 g per dag wegwerken. Maar als z/hij ook DHZ-barft heb je natuurlijk geen zicht op wat 'ie allemaal extra binnenkrijgt. Ik zou gewoon wat barfdingetjes aanbieden en goed de buikomvang in de kieren houden. Als het grootste deel van haar dieet bestaat uit wat jij haar geeft dan moet je wel op de percentages gaan letten.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”