hun eerste kippennekje !!!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

dineke-cavalier
2-sterren

Berichtdoor dineke-cavalier » Do 26 Jun 2008, 18:20

hallo,

ik zit alweer een tijdje op de kvv en het begon steeds meer te kriebelen , ik wilde ze toch ook gaan laten barfen. niet niet helemaal ,ik voer nu s'morgens kvv compleet en s'avond barf.
en dinsdag was het dan zover !! :D eindelijk was het vlees thuis bezorgd. en meteen s'avonds hun eerste kippennek. ik was heel benieuwd wat ze er van zouden vinden.............. nou heerlijk vonden ze het !  :)
als ervaren barfers zaten ze alles keurig netjes de kluiven en vonden ze niks vies . alles hebben ze ook binnen gehouden . zooooo leuk om de hondjes eens echt lekker bezig te zien met hun maaltijd !
groetjes dineke en de boyz
( ps. dit is ravi met zijn kippenek)
Afbeelding
me and my boys
5-sterren

Re: hun eerste kippennekje !!!

Berichtdoor me and my boys » Do 26 Jun 2008, 19:31

leuk he, als je honden zo'n plezier hebben met eten!
ik zie trouwens alleen een kruisje.....
ellen
*wendy*
5-sterren

Berichtdoor *wendy* » Do 26 Jun 2008, 19:40

Leuke foto zeg..........ik zie ook alleen het kruisje maar ik heb de eigenschappen even gekopieerd in mijn browser.  :D
nelb
4-sterren

Berichtdoor nelb » Do 26 Jun 2008, 22:27

Leuk Dineke!
Wat heb je nog meer ingeslagen?
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Do 26 Jun 2008, 22:52

Wat goed Dineke !!!  Leuk is het om ze zo te zien genieten he ?  :) :)  in plaats van hapslikweg bij kvv  :D :D
Mieke L.
5-sterren

Berichtdoor Mieke L. » Do 26 Jun 2008, 23:48

Wat goed! En wat een leuke foto!
dineke-cavalier
2-sterren

Berichtdoor dineke-cavalier » Vr 27 Jun 2008, 10:57

hoi nel,
verder heb ik nog gekocht , runderkopvlees ( klasse A) , lamshart, runderpens ( vuil) , paardensnijling , kalfskopvlees. het zijn allemaal probeersels . maar die kippennekken komen er zeker voor vast bij . en ik ga ook eens lamsribbentjes proberen. dat schijnt ook goed te zijn zo heb ik mij laten vertellen.
groetjes
bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Vr 27 Jun 2008, 11:05

dineke-cavalier schreef:hoi nel,
verder heb ik nog gekocht , runderkopvlees ( klasse A) , lamshart, runderpens ( vuil) , paardensnijling , kalfskopvlees. het zijn allemaal probeersels . maar die kippennekken komen er zeker voor vast bij . en ik ga ook eens lamsribbentjes proberen. dat schijnt ook goed te zijn zo heb ik mij laten vertellen.
groetjes

Kalm aan hoor met de ribben! Ik zou zelf eerst aan de eendennekken en de karkassen gaan voordat ik daaraan zou beginnen.
Maar veel BARFplezier verder  ;D
dineke-cavalier
2-sterren

Berichtdoor dineke-cavalier » Vr 27 Jun 2008, 12:25

en eendags kuikens ? kan ik dat ook gaan voeren ? bij mij in de buurt is het lastig om aan eenden nekken te komen . ( hoewel..... er zwemmen wel heel veel eenden bij ons achter in de sloten , hihi )
groetjes dineke
bloemetje
5-sterren

Berichtdoor bloemetje » Vr 27 Jun 2008, 13:02

dineke-cavalier schreef:en eendags kuikens ? kan ik dat ook gaan voeren ? bij mij in de buurt is het lastig om aan eenden nekken te komen . ( hoewel..... er zwemmen wel heel veel eenden bij ons achter in de sloten , hihi )
groetjes dineke

Wat jammer! Nimmie is dol op eendennekken (wel jammer dat die er 's nachts altijd weer uitkomen  :-X)
Een eendagskuiken is geloof ik vergelijkbaar met een ei qua voedingswaarde. Mag je dus ook best geven!
nelb
4-sterren

Berichtdoor nelb » Za 28 Jun 2008, 10:35

Toevallig hebben ze hier van de week voor het eerst eendagskuikens gegeten. (al maanden verschuif ik het in de diepvries van de ene naar de andere kant, maar ja.. van de week moest het, de vriezer was bijna leeg)

Ze vonden het maar zo zo. Sam at het als enige meteen op, Ro nam het meteen mee naar de tuin om het is rustig te bestu deren De rest heeft er eerst wat verbouwereerd naar liggen kijken. Toen ze in de gaten kregen dat ze niks anders kregen hebben ze het opgegeten. Alsof het kiezels waren.

En naderhand dunne poep.

Dus nee, hier niet meer.

Dineke, probeer ook  eens kwartels, is hier een groot succes. 1 kwartel is wel teveel, ik halveer meestal, als het dat te weinig is vul ik aan met een of ander.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”