kitten erg mager

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

kitten erg mager

Berichtdoor Barfplaats

rocco
1-ster

kitten erg mager

Berichtdoor rocco » Wo 25 Jun 2008, 13:00

hallo

ik heb 2 kittens van ongeveer 9 weken de ene odie groeit goed lekker buikje en als je hem aait voel je niet uitstekende botten.
garfield die eet ook goed en drinkt goed maar hij komt niet aan eerder dat ie afvalt....iemand enig idee wat goed voor hem zou zijn om te gaan eten hij krijgt nu whiskas junior brokken en nat voer.

groetjes en alvast bedankt
flin
5-sterren

Re: kitten erg mager

Berichtdoor flin » Wo 25 Jun 2008, 14:13

Hai Rocco,

'k heb geen verstand van die kleintjes hoor, maar issie verder wel gezond? toch miss geen wormpies?

ohw, je bent wel op 'n versvoer-site belandt, dussuh...
'k zou de kleine vers-vlees in de vorm van 'n komplete versvoer (smuldier, carnibest) aanraden.. :)
Femke
5-sterren

Berichtdoor Femke » Vr 27 Jun 2008, 23:21

ik zou ook aan wormen denken.
koekje
Moderator

Berichtdoor koekje » Za 28 Jun 2008, 17:04

ik zou er mee naar de dierenarts gaan.
algehele checkup, en laten ontvlooien en ontwormen.

als het poesje helemaal gezond is verklaard (geen parasieten of ziektes onder de leden) pas laten enten. in de tussentijd natuurlijk niet naar buiten doen, want de kittens zijn nog klein en gevoelig en niet geënt (niesziekte kan voor kittens dodelijk zijn).

wat je al gelijk kan doen is de aangebroken whiskas weggooien, en de dichte verpakkingen aan het asiel of zwerfkattenopvang doneren.
dan bij een verkooppunt carnibest halen, of bibi of bandit. hiervan geef je ze ongeveer 75 gram per dag per kat van, verdeeld in 6 of 8 porties, of meer als ze meer lusten en erg energiek zijn en veel honger hebben.

als je bij de dierenarts bent, en deze begint over brokken te kwaken, doe je je vingers 2 kootjes diep in je oren, en knik je ja en amen.
Mevroi Kruim
5-sterren

Berichtdoor Mevroi Kruim » Wo 02 Jul 2008, 10:05

Sluit me helemaal en van harte bij Koekje aan, ik had het niet beter kunnen verwoorden  ;D
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”