Destress voor Sofi i.p.v. Clomicalm?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Di 17 Jun 2008, 17:26

Op het Stabij forum lees ik een enthousiast verhaal over gedragsverandering (meer rust in de hond) dankzij dit middel.
Zou dat iets voor Sofi kunnen zijn, rekening houdend met de medicijnen die zij nu al krijgt voor haar Leishmaniose, zoals allopurinol, solidago, clomicalm (dat wil ik graag beindigen).
Ik wil het haar geven voor meer rust als wij weg zijn (daarvoor heeft ze nu Clomicalm en dat gaat goed) maar zeker ook voor haar soms overdreven blafgedrag naar bepaalde mensen en honden. Daar zit vast een verhaal achter (wat wij niet kennen) en ik ga daar misschien nog priveles voor nemen van een GT, maar als ik nu ook zo iets kan bereiken dan is dat mooi meegenomen.

Onderstaand kopieer ik de bijsluiter, het gaat me er om of de samenstelling passend is bij haar medicatie en bij haar barf-nierdieet?

BIJSLUITER DESTRESS

Samenstelling
Chinese kruidenformule (benaming in Latijn/ Pin Yin): Achyranthis bidentatae radix/ NIU XI, Arecae pericarpium/ DA FU PI, Aurantii sive Citri fructus/ ZHI SHI, Cynomorii songarici herba/ SUO YANG, Dianthi herba/ QU MAI, Hedyotidis herba/ BAI HUA SHE SHE CAO, Laminariae thallus/ KUN BU, Loti nodus/ OU JIE, Phellodendron cortex/ HUANG BAI, Pruni armeniacae semen/ KU XING REN, Thlaspi herba cum radice/ BAI JIANG CAO en Zikadae periostracum/ CHAN TUI.

Bijwerkingen: Voor zover bekend, geen bijwerkingen.

Combinatie met andere middelen: Het kan in het algemeen zonder bezwaar met andere middelen worden gebruikt.

Gebruiksduur: Zonodig kan het langdurig worden gebruikt. Bij aanhouden van de klachten is consult raadzaam.

Bewaren en houdbaarheid: Het dient droog en bij kamertemperatuur bewaard te worden. Minimaal 3 jaar houdbaar. Houdbaarheidsdatum staat op de verpakking.

Zuivere kwaliteit: Het product is natuur zuiver, zonder chemische toevoegingen zoals gluten, gist, kleur, geur of conserveermiddel.

Verdere informatie:

www.huisdierendokter.nl

Weyerswold 12
7742 PJ Coevorden

Telefonisch bereikbaar, 0524-221274, op werkdagen tussen 11.00 - 12.00 uur.

email:info@huisdierendokter.nl
Laatst gewijzigd door Borke op Vr 11 Jul 2008, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hitam
5-sterren

Re: Destress, past samenstelling bij medicatie Sofi?

Berichtdoor Hitam » Wo 18 Jun 2008, 11:32

Er zitten een paar kruiden tussen die ik even op moet zoeken, maar zo op het eerste gezicht kan het wel.
Ik moet ook even opzoeken wat allopurinol nu precies doet. Met de rest kan het zeker samen.
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Wo 18 Jun 2008, 18:06

Heel fijn als je ernaar wilt kijken Tannetje, want als ik dit zou kunnen proberen i.p.v. Clomicalm dan zou dat me heel lief zijn!
Hitam
5-sterren

Berichtdoor Hitam » Za 21 Jun 2008, 16:34

Zoals ik kan bekijken is het een middel wat erg gericht is op de blaas. Ik vermoed dat het voor katten bestemd is die blaasklachten door stress hebben. Er zitten namelijk ook pijnstillende kruiden en een kruid tegen bloedingen in.
Maar voor Sofi zou het ook goed kunnen werken. Ik zou wel stoppen met de Solidago, dit middel werkt ook erg op blaas en nieren.
En ik heb niets kunnen vinden dat niet met de allopurinol samen zou kunnen.
Er zit een "kruid" in dat niet plantaardig is: Chan Tui is de huid van een cicade.
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Za 21 Jun 2008, 19:31

Hartstikke bedankt voor het uitzoeken Tannetje - ik vind het fantastisch hoe je ons allen hier helpt  :)
Ik ga het meteen bestellen en ruil de solidago en hopelijk ook de clomicalm dan hiervoor in als ze er verder goed op reageert!
Borke
5-sterren

Berichtdoor Borke » Vr 11 Jul 2008, 13:59

Inmiddels slikt Sofi nu 3 weken Destress (2 tabletten per dag) en heb ik sinds 1 week de Clomicalm gehalveerd.
Ze krijgt van Clomicalm nu i.p.v. 2 tabletten per dag 2x 1/2 tablet per dag en het goede nieuws is dat we geen enkel verschil merken.
In die eerste halve porties Clomicalm-week ben ik 2x 3.5 uur weggeweest en zijn Leo en ik 's avonds 3 uur weggeweest en 's avonds samen weg is het moeilijkste wat er is.
Dus dit lijkt goed te gaan.
Nu nog een weekje halve Clomicalms geven en dan helemaal stoppen denk ik met Clomicalm en eens zien hoe het alleen thuis blijven gaat zonder de Clomicalm.
Ik hoop dat het lukt, want ik wil graag met die Clomicalm stoppen als het enigszins kan!
Hitam
5-sterren

Re: Destress voor Sofi i.p.v. Clomicalm?

Berichtdoor Hitam » Vr 11 Jul 2008, 15:40

Dat klinkt veel belovend! Zou mooi zijn als je de Clomicalm kon stoppen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Destress voor Sofi i.p.v. Clomicalm?

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”