'Zwemoren' en Prodier oordruppels: vooralsnog een geslaagd experiment...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht
- Judith -
5-sterren

'Zwemoren' en Prodier oordruppels: vooralsnog een geslaagd experiment...

Berichtdoor - Judith - » Wo 11 Jun 2008, 22:57

Bruin is nogal een enthousiaste zwemmer met bommetjestechniek  :-X. Hij krijgt echt bakken water binnen in zijn oren. De afgelopen jaren leidde dat tot regelmatig DA-bezoek in de zomermaanden: hij klapperde zich elke paar weken - ook na goed uitdrogen - helemaal gek van de oorpijn. Oplossing: Aurizon. Werkte goed, maar is natuurlijk bocht. In het voorjaar vroeg ik aan de DA of ik die ellende niet zou kunnen voorkomen. Zij had iets gelezen over dat oorcleaner goed zou kunnen helpen: die zou het vocht 'binden'. Nu heb ik ooit 1 keer zo'n cleaner gebruikt bij Bruin, en toen gilde hij het uit  :-X. Dus dat leek me niet zo'n plan. Maar voortbordurend op de gedachte van de DA ben ik dit seizoen na elke zwemsessie Prodier oordruppels na afdrogen in Bruin z'n oren gaan druppelen. En hij heeft dit jaar dus nog nergens last van gehad! Ik blijf het vooralsnog nog even afkloppen, maar als dit de oplossing is, geweldig!!! Wellicht voor andere honden met zwemoren ook een oplossing?
SandRRa
5-sterren

Re: 'Zwemoren' en Prodier oordruppels: vooralsnog een geslaagd experiment...

Berichtdoor SandRRa » Wo 11 Jun 2008, 23:02

Bedankt voor de tip. Hier hebben de dames er ook  vaak last van.
En Khami gilt t ook uit bij de oorcleaner  :(
Waar kan je prodier halen/bestellen?
- Judith -
5-sterren

Berichtdoor - Judith - » Wo 11 Jun 2008, 23:05

SandRRa schreef:Bedankt voor de tip. Hier hebben de dames er ook  vaak last van.
En Khami gilt t ook uit bij de oorcleaner  :(
Waar kan je prodier halen/bestellen?

Ik heb het besteld op: http://www.plaza33.nl/ en dan Dumuchi dierenproducten. Hele goede snelle service!
SandRRa
5-sterren

Berichtdoor SandRRa » Wo 11 Jun 2008, 23:32

Ok bedankt..
*Natasja*
5-sterren

Berichtdoor *Natasja* » Zo 03 Aug 2008, 11:46

Ik merk dat Beau zijn oren met het zwem- en plonsweer van de afgelopen 2 weken echt megavies zijn (normaal hoef ik ze nooit schoon te maken, nu komen er hele stukken uit zijn oor  :-X), dus ik ga je tip ook maar eens toepassen. Mag ik wel een voorraadje Prodier oordruppels in gaan slaan, zal er nu wel hard doorheen gaan  :)
belgje
4-sterren

Berichtdoor belgje » Zo 03 Aug 2008, 12:49

is da ook voor de oortjes te kuisen?
Caro haar oortjes zijn altijd vuil
- Judith -
5-sterren

Berichtdoor - Judith - » Zo 03 Aug 2008, 13:44

*Natasja* schreef:Ik merk dat Beau zijn oren met het zwem- en plonsweer van de afgelopen 2 weken echt megavies zijn (normaal hoef ik ze nooit schoon te maken, nu komen er hele stukken uit zijn oor  :-X), dus ik ga je tip ook maar eens toepassen. Mag ik wel een voorraadje Prodier oordruppels in gaan slaan, zal er nu wel hard doorheen gaan  :)

Het is echt geweldig hoor! Het is nu augustus en we hebben de hele zomer nog geen DA hoeven bezoeken... Zal ze wel jammer vinden want ze verdient al zo weinig aan ons met twee van die gezonde honden...  ;D :D

Ik druppel alleen na elke zwembeurt, dus niet 'standaard zoveelkeerdaags' of zo. Hoop dat het voor Beautje ook gaat werken.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”