Framboosblad bij loopsheid?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Wo 04 Jun 2008, 11:38

Ik zit in het boek van JdBL te lezen over loopsheid. En er staat : "de loopsheidperiode van een gezonde teef duurt kort en er is geen sprake van viesruikende afscheiding. Geef een teef een lichter dieet dan normaalgesproken en geef minder vlees. Geef speciale vrouwen kruiden zoals wilde framboosbladeren, kamille, rozebottels.

Dus ik zit te denken, is dat niet wat om framboosblad aan een loopse teef te geven? Ook om te voorkomen dat ze baarmoederontsteking krijgt na de loopsheid? Of slaat dat idee nergens op? Heeft iemand een idee?
conleeuw
5-sterren

Re: Framboosblad bij loopsheid?

Berichtdoor conleeuw » Wo 04 Jun 2008, 11:43

als ik dit lees lijk het mij niet zo'n gek idee

http://www.plaza33.com/shop/index.php?m ... s_id=16652

vooral dit "Heeft een gunstige invloed op het voorkomen van schijndracht" iets wat ik zeker in de toekomst een keer ga proberen ;)
**ilse**
1-ster

Berichtdoor **ilse** » Wo 04 Jun 2008, 21:01

Ik houd hem in mijn gedachten, en over een maand of 4 zal ik het uitproberen!!!!!!!!!!!!!
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 05 Jun 2008, 15:05

Toeval? Apart? Opvallend?

Gisterenavond heb ik Linga een scheut Framboosbladthee geven. Ze zit op dag 17. Ze druppelde eigenlijk nauwelijks nog. En gisterenavond, een uurtje of wat na de thee, kwam er ineens een flinke hoeveelheid afscheiding naar buiten.

Interessant, toch?
Angelique
5-sterren

Berichtdoor Angelique » Do 05 Jun 2008, 15:26

Lizzy schreef:Toeval? Apart? Opvallend?

Gisterenavond heb ik Linga een scheut Framboosbladthee geven. Ze zit op dag 17. Ze druppelde eigenlijk nauwelijks nog. En gisterenavond, een uurtje of wat na de thee, kwam er ineens een flinke hoeveelheid afscheiding naar buiten.

Interessant, toch?

Apart, maar het zou natuurlijk goed kunnen dathet van de framboos komt. Zelf heb ik het tijdens de loopsheid nog nooit gegeven aangezien ze hier amper last hebben van schijnzwangerschappen.

Dag 17...keert de rust alweer terug in huize Plat?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 05 Jun 2008, 16:16

Angelique schreef:Apart, maar het zou natuurlijk goed kunnen dathet van de framboos komt. Zelf heb ik het tijdens de loopsheid nog nooit gegeven aangezien ze hier amper last hebben van schijnzwangerschappen.

Dag 17...keert de rust alweer terug in huize Plat?

Ik geef het eigenlijk ook omdat ik best bang ben voor baarmoederontstekingen. En omdat Slingie natuurlijk een paar weken voor haar loopsheid wat vieze afscheiding had, ben ik er niet 100% gerust op.

Ook grappig: ik had thee gezet en dat door Slingie haar eten gedaan, gisteren. Nou deed ik de afgekoelde thee in een kommetje en ze dronk het uit zichzelf op. Tot ze vond dat ze genoeg had. Brutus en Pinkel moeten het niet (gewoon om te testen heb ik het ook voor hun neus gehouden).

De rust.... ja, die begint een heel klein beetje terug te keren. Linga bijt nu zowat zijn neus eraf als ie te lang aan haar muts snuffelt. Op straat hoeven de reuen nog maar in een straal van 1 meter om haar heen te lopen en ze begint al keihard te gillen en te snauwen en te bijten. Dus ik geloof dat ze er genoeg van heeft, onze sloerie.

Brutus is niet een beetje vervelend geweest de afgelopen week maar echt heel erg vervelend geweest. Ik had soms zin om hem te wurgen. Ach germ, hij kan er ook niks aan doen... Hij heeft gewoon 7 dagen bijna aan 1 stuk door liggen piepen (hard!) en hysterisch druk en achterlijk lopen doen. Nou weet ik niet hoe hij was geweest als hij niet de maximale dosis Rust Compositum had gekregen maar het voelde werkelijk alsof het spul echt geen drol hielp.
cathrien
4-sterren

Berichtdoor cathrien » Do 05 Jun 2008, 18:29

Fleur is loops ik ga morgen de thee kopen en zetten ben erg benieuwd ze is nog nooit schijnzwanger geweest maar je weet maar nooit. Ze is in de 2e week en vloeit nog steeds.
Happy Tail
5-sterren

Berichtdoor Happy Tail » Do 05 Jun 2008, 18:34

he die zal ik ook eens gaan doen.
ben ook erg bang voor baarmoederontstekingen..
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 05 Jun 2008, 18:37

cathrien schreef:Fleur is loops ik ga morgen de thee kopen en zetten ben erg benieuwd ze is nog nooit schijnzwanger geweest maar je weet maar nooit. Ze is in de 2e week en vloeit nog steeds.

Wel framboosblad zonder toevoegingen nemen hoor (ik vond het nog een klus om het te vinden). En dan daar in 3 minuten thee van trekken. Overigens verkoopt Sana Vesta ook framboosblad dragees. Die ga ik volgende keer gebruiken, alleen had ik nu geen tijd meer om te bestellen.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 05 Jun 2008, 18:38

Happy Tail schreef:he die zal ik ook eens gaan doen.
ben ook erg bang voor baarmoederontstekingen..

Ik ook. Dat alleen al, daar denk ik wel eens van "zal ik haar laten castreren?". Krijg daar echt de zenuwen van. Zeker sinds die pusmuts.
conleeuw
5-sterren

Berichtdoor conleeuw » Do 05 Jun 2008, 20:57

Lizzy schreef:Ik ook. Dat alleen al, daar denk ik wel eens van "zal ik haar laten castreren?". Krijg daar echt de zenuwen van. Zeker sinds die pusmuts.
hoe herkenbaar, vorige jaar april had jazz een luchtje aan haar hangen aan het eind van de loopsheid, mooi toen ik op vakantie was in drente, gelukkig een da gevonden die veel ervaring had met deerhounds, die was niet moeilijk, meteen voor de zekerheid maar een ab kuur..... hoewel hij niet dacht dat het een baarmoederontsteking was, maar wel vondt dat je beter veilig kan spelen (gezien wat met haar moeder is gebeurt ben ik maar té blij) vorige loopsheid ook als maar in de zenuwe, en nu iets minder, maar ik wi ook wel de farmbozenthee proberen, waar heb je het nu vandaan? en is het een specifieke merk? Jazz is nu in de naaloopse funk beland, mischien is het iets voor haar ;)
Connys
2-sterren

Berichtdoor Connys » Vr 06 Jun 2008, 11:29

Een kuurtje Utero van Puur Natuur na elke loopsheid/dracht en je hebt geen pusmutsen en vieze afscheidingen meer.
Ik heb er al wonderresultaten mee geboekt. Het maakt de baarmoeder helemaal schoon, zelfs bij flinke ontstekingen waar een ab kuur niet hielp.
Magic
4-sterren

Berichtdoor Magic » Za 07 Jun 2008, 13:52

Hier nog iemand die nieuwschierig is naar de thee.
Welk merk, waar te koop?
En naar de dragee's heeft het zin om daar mee te beginnen tijdens de loopsheid of ben je dan te laat?
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Za 07 Jun 2008, 15:00

Ik heb deze thee bij de Tuinen gekocht. Volgende keer bestel ik persoonlijk de dragee's. Vind ik toch wel veel makkelijker. Volgens mij begin je daar tijdens de loopsheid mee of zo in de laatste week. Tenminte, dat is dus wat JdBL schrijft.

Afbeelding

Health and Heather Raspberry leaf.
var Stolthet
4-sterren

Berichtdoor var Stolthet » Za 07 Jun 2008, 18:12

Wij geven altijd frambozenbladdragees (inderdaad die van Sana Vesta) aan de drachtige teef zodat na het werpen de baarmoeder goed "leeg" wordt en er niets achter blijft wat een infectie kan veroorzaken. En tot nu toe alleen maar goede resultaten. Bij loopsheid werkt het hetzelfde.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”