Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sylvi@
#975684
Ik heb hier een verse pens en er zitten een soort wormpjes op!?

Iemand een idee? Het lijken geen maden, ook niet echt wormpjes, maar ik heb het idee dat het er niet hoort, ze leven iig niet (meer).

Ze zijn net iets kleiner dan maden en hebben een iets andere vorm.

Ik heb dit nog nooit gezien (volgens mij) op een pens :-\ Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ben bang dat een foto niet echt gaat lukken nu ivm belichting.
Door Borke
#975715
Hoe kom je aan deze pens?
Heb je vaker pens van dezelfde leverancier?
Heb je het zelf ingevroren of ingevroren gekocht?
Door tieneke
#975720
AstridStraver schreef: Hoe kom je aan deze pens?
Heb je vaker pens van dezelfde leverancier?
Heb je het zelf ingevroren of ingevroren gekocht?
Het is verse pens  ;)
Door Sylvi@
#975728
Je wrijft het er wel zo af, het zit volgens mij wel iets vast, maar vinger er over en het laat los.

Het gaat om een hele biologische pens en ik heb er een uur op gewacht, dus deze pens komt vers uit de koe en heeft niet buitengelegen ofzo, andere pens is altijd prima in orde.

Het gaat me er om dat ik graag wil weten wat het is, ik ga dit sowieso niet voeren en ook niet verkopen (zolang ik niet weet wat het is) (iemand uit mijn omgeving mag hem wel gratis op komen halen ;) )
Door Sylvi@
#975752
Weet niet of dat morgen gaat lukken, anders kan ik het zondag proberen, heb de pens al weer in de vriezer gelegd (anders zitten er wel maden in :-X ).
Door tieneke
#975755
sylvi@ schreef: Je wrijft het er wel zo af, het zit volgens mij wel iets vast, maar vinger er over en het laat los.

Het gaat om een hele biologische pens en ik heb er een uur op gewacht, dus deze pens komt vers uit de koe en heeft niet buitengelegen ofzo, andere pens is altijd prima in orde.

Het gaat me er om dat ik graag wil weten wat het is, ik ga dit sowieso niet voeren en ook niet verkopen (zolang ik niet weet wat het is) (iemand uit mijn omgeving mag hem wel gratis op komen halen ;) )
Wij kopen ook altijd pens van een zelfslachtende slager die 1 koe per keer slacht....de pensen die wij kopen zijn dus ook supervers en altijd nog warm  :-X
Heb er zelf nog nooit losse kleine onderdelen op gezien...jammer dat je geen foto kan plaatsen  ;)
Door Sietie
#975932
zijn het geen maden eieren? je hoeft pens maar een paar minuten buiten te leggen en er komen al van die dikke vieze zwarte bromvliegen op af, gaat echt heel snel... :P
Door Sylvi@
#976089
Angelique schreef: Zitten ze er op of in? Zijn het van die glazige rose-achtige gevallen?
Ze zitten tussen die groene (ja wat voor naam geef je daar aan) 'schubben' (schotjes) aan de buitenkant, dus niet aan de binnenkant.

Ik ga zo nog wel een foto proberen, maar inmiddels is de pens al weer bevroren, dus weet niet of het gaat lukken. Ik vind het iig niet lijken op glazige roze gevalletjes, maar wie weet, is het wel hetzelfde dan jij bedoeld ;D

Weet je dan wat het is?
Door Sylvi@
#976092
Sietie schreef: zijn het geen maden eieren? je hoeft pens maar een paar minuten buiten te leggen en er komen al van die dikke vieze zwarte bromvliegen op af, gaat echt heel snel... :P
Nee het zijn geen eitjes.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#976102
sylvi@ schreef: Ze zitten tussen die groene (ja wat voor naam geef je daar aan) 'schubben' (schotjes) aan de buitenkant, dus niet aan de binnenkant.

Ik ga zo nog wel een foto proberen, maar inmiddels is de pens al weer bevroren, dus weet niet of het gaat lukken. Ik vind het iig niet lijken op glazige roze gevalletjes, maar wie weet, is het wel hetzelfde dan jij bedoeld ;D

Weet je dan wat het is?

Volgens mij is juist de schubbenkant de binnenkant. En volgens mijn slager zijn het beessies die in het kuilvoer zitten. Zodra ze aan de lucht worden bloot gesteld zijn ze dood en ze zouden niet schadelijk zijn. Maar afgezien ik niet van beessies hou heb ook ik die betreffende pens richting kliko verwezen :-X
Ik had er een foto van, maar heb gisteravond gezocht, maar kon 'm helaas niet meer vinden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#976172
De schubbenkant is idd de binnenkant (heb ondertussen al diverse pensen eerst van hun inhoud moeten ontdoen :-X 8)). Maar heb daar nog nooit beestjes oid in gezien, zou dat wel het geval zijn dan zou ik 'm ook niet meer gebruiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door