hoe spiervlees te bestellen bij slager

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

vagebond
5-sterren

Berichtdoor vagebond » Zo 25 Mei 2008, 21:30

Alweer een vraag, hoe kan ik het beste mijn slager uitleggen wat ik nodig heb. Bij de lamsribben snapte hij het nl. niet helemaal geloof ik. Ik wil dus proberen om spiervlees bij hem te kopen, hij slacht zelf. dus dat moet dan toch wel kunnen? Lamshart is dus ook geen spiervlees? Maar orgaan?
Dat spiervlees, dat zijn dus pezen en spieren die niet voor menselijke consumptie zijn?
*Nicole*
3-sterren

Re: hoe spiervlees te bestellen bij slager

Berichtdoor *Nicole* » Zo 25 Mei 2008, 21:38

ik vraag om rest vlees (de minder mooie stukjes) en laat zien wat ik er mee bedoel. vorige keer had ik klein beetje rund vlees bij me
dorinekok

Berichtdoor dorinekok » Zo 25 Mei 2008, 21:50

vagebond schreef:Alweer een vraag, hoe kan ik het beste mijn slager uitleggen wat ik nodig heb. Bij de lamsribben snapte hij het nl. niet helemaal geloof ik. Ik wil dus proberen om spiervlees bij hem te kopen, hij slacht zelf. dus dat moet dan toch wel kunnen? Lamshart is dus ook geen spiervlees? Maar orgaan?
Dat spiervlees, dat zijn dus pezen en spieren die niet voor menselijke consumptie zijn?

ook biefstuk is spiervlees. Vlees is spier, spier is vlees. Je kan het beste uitleggen waar je het voor hebben wilt en dat je met het minste van het minste genoegen neem, zolang er maar niet te veel vet aan zit. Dus hals en kopvlees b.v. En dan voor jezelf een prijs afspreken die voor jou acceptabel is. Ik denk dan dat 2 euro per kilo een redelijk bedrag is.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”