paardenvlees

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

paardenvlees

Berichtdoor Barfplaats

SandRRa
5-sterren

paardenvlees

Berichtdoor SandRRa » Di 20 Mei 2008, 13:52

Hoi ff een vraagje.
Ik zie bij Bakker paardenvlees met been staan.
Is dit been goed te doen voor een grote hond of moet ik t na een tijdje kluiven wegpakken

Groetjes Sandra en pootjes Mazoe & Khami
Mevroi Kruim
5-sterren

Re: paardenvlees

Berichtdoor Mevroi Kruim » Di 20 Mei 2008, 13:55

Nee, paardenbotten zijn veel te hard voor honden. Ze kunnen ze niet opeten dus sowieso zijn ze geen onderdeel van een barfmenu. Er zijn mensen die grote botten geven 'voor de lol' zodat de hond kan knagen. Ik doe dat zelf niet, het risico dat ze een tand of keis breken op o'n groot bot is mij te groot en ze knagen genoeg op hun echte barf-vleesbotten.
Ik zou het dus niet aanraden, ook niet als je het na een tijdje wegpakt. Een goed barf-vleesbot, afhankelijk van de maat van je hond bv kip, eend, parelhoen, of voor grote honden lams- of geitenribben, is veilig, gezond en prima geschikt om voldoende te knagen.
SandRRa
5-sterren

Berichtdoor SandRRa » Di 20 Mei 2008, 16:47

Ok dank je weer wat geleerd. :)
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Di 20 Mei 2008, 17:03

Kruimel schreef:Nee, paardenbotten zijn veel te hard voor honden. Ze kunnen ze niet opeten dus sowieso zijn ze geen onderdeel van een barfmenu. Er zijn mensen die grote botten geven 'voor de lol' zodat de hond kan knagen. Ik doe dat zelf niet, het risico dat ze een tand of keis breken op o'n groot bot is mij te groot en ze knagen genoeg op hun echte barf-vleesbotten.
Ik zou het dus niet aanraden, ook niet als je het na een tijdje wegpakt. Een goed barf-vleesbot, afhankelijk van de maat van je hond bv kip, eend, parelhoen, of voor grote honden lams- of geitenribben, is veilig, gezond en prima geschikt om voldoende te knagen.

Ik sluit me hier graag bij aan. Kalfswervel is ook nog save en daar kan een gemiddelde grote hond zich wel lekker op uitleven.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”