groeien pups nou harder?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

groeien pups nou harder?

Berichtdoor Barfplaats

lightning
5-sterren

groeien pups nou harder?

Berichtdoor lightning » Za 17 Mei 2008, 23:01

ik heb een vraagje ik heb het idee dat mijn border pup harder groeit dan mijn vorige pup (die kreeg brok tot een maand of 7 a 8 daarna kvv/barf) deze krijgt nu een week of 4 kvv (kivo) hij is met 13 weken al 9 kilo en dat was mijn vorige border niet op deze leeftijd. ik weet kan afhankelijk zijn natuurlijk want niet alle pups zijn het zelfde. maar groeien pups nou harder van kvv? sinds halen 5 weken geleden heeft hij zijn gewicht verdubbelt :o als ze inderdaad harder groeien is dat niet schadelijk? of pijnlijk? of is dit een domme vraag :-[
Do

Re: groeien pups nou harder?

Berichtdoor Do » Zo 18 Mei 2008, 00:36

puppies groeien zoals ze moete groeien
ik bedoel te zeggen...je kan niet 2 puppies vergelijken de ene is de andere niet deze pup had mischien ook meer gewogen op de brok

maar normaal gesproken groeie puppies op vers reglmatiger dan op brok
hoeveel is ze per week gegroied?
lightning
5-sterren

Berichtdoor lightning » Zo 18 Mei 2008, 09:37

uhmm sinda halen is het gewicht verdubbel van 4,5 kilo naar 9 kilo. volgens de dierenarts is hij goed niet te dik maar goed ik vind hem ook zo goed. wat zal dat in een week zijn? tussen de 700 en de 800 gram?
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Zo 18 Mei 2008, 11:51

Da Vinci groeide bijna 1 kilo in de week, was prima zo.
Hij groeide heel mooi gelijkmatig op, geen uitschieters dus niet een hondje uit 'model'.
ellen
Fynn
5-sterren

Berichtdoor Fynn » Zo 18 Mei 2008, 21:20

Onze derde ridgeback is op kvv en barf opgegroeid en is nu net 1 jaar geworden afgelopen week.
Hij is al een maand of 5 uit model dus overbouwd dwz van achter hoger dan van voren.
Dat heb ik bij de andere twee bijna niet gehad en die zijn nog voor een gedeelte op brokken op gegroeid.
Ze komen bij ons meestal zo rond 1 kilo per week aan soms iets minder .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
lightning
5-sterren

Berichtdoor lightning » Zo 18 Mei 2008, 21:24

dan doet die van mij het iets minder snel het groeien. 700 tot 800 gram per week
lumi
1-ster

Berichtdoor lumi » Ma 26 Mei 2008, 14:20

Met mijn kooikerpup van 7 maanden heb ik juist het idee dat ze op kvv langzamer groeit ;). Lumi is op dit moment 32,5 centimer. Mijn eerste kooikerhondje Bente was met 5 maanden 38 cm en nummer twee Beetle met 6 maanden 40 centimeter. Lumi is dus nog een ukkepuk.
Zelf verwacht ik dus ook dat ze klein blijft, al hoop ik wel dat er nog 3 cm bijkomt. Bente is uiteindelijk 40 cm geworden, Beetle 41,5.
eyota
1-ster

Berichtdoor eyota » Di 27 Mei 2008, 09:34

onze boxerpups groeiden ook 1 kilo per week tot ong. 6 mnd. en ze zien er goed uit!
het ligt natuurlijk ook aan het ras en hoeveel kilo ze zijn als ze uitgegroeid zijn.
Red_Hunter
5-sterren

Berichtdoor Red_Hunter » Di 27 Mei 2008, 10:03

Hier ervaring met twee honden opgegroeid met vers/barf.
Flynn is te groot geworden voor zijn ras en Ireen is een hummel en net aan de maat, dus zoals eerder gezegd.
" pups groeien zoals ze moeten groeien" dat heeft niets te maken met vers of brok.

Mijn ervaring is wel dat mijn laatste twee honden gelijkmatig opgegroeid zijn en zonder groeipijnen  dat kon je van mijn honden daarvoor (opgegroeid op brokken) niet zeggen.

Groetjes Trudie
linda1985
3-sterren

Berichtdoor linda1985 » Za 31 Mei 2008, 10:37

veel honden/pups groeien harder op brokken, maar hoe groot ze worden zal uiteindelijk hetzelfde zijn met brok of kvv dat is gewoon erfelijk bepaald.
Beppie1
5-sterren

Berichtdoor Beppie1 » Zo 01 Jun 2008, 08:17

Onze Shiba heb ik eigenlijk niet veel gewogen :-[, nadat ze ong 5 kilo woog(bij de DA) heb ik op het ook gevoerd, en naar 'behoefte'
Gelukkig is het geen schrokker

Ze is mooi, gelijkmatig, rustig gegroeit, niet uit model geweest. Nu is ze 5 maanden, bijna op wat ze zijn moet(nu alleen nog mm groeien) en dat schijnt allemaal heel goed te gaan zei de fokster! Zo mooi en goed(ook qua vacht) dat de fokster zich aan het verdiepen in kvv en barfen is...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”