vasten ???

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: pluk

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

vasten ???

Berichtdoor Barfplaats

dineke-cavalier
2-sterren

vasten ???

Berichtdoor dineke-cavalier » Do 15 Mei 2008, 12:44

hallo allemaal,

ik zit nu sinds 1,5 week op vlees voer van duck. en dat bevalt eigenlijk best goed maar ik heb nog een paar kleine vraagjes. ::)
1: moeten honden die op diepvries vlees zitten ook 1x per week vasten  ( heb het ooit ergens gelezen in een boek dat bij honden op vers voer dat vaak gedaan wordt )
2: is het ook goed als ik ze 1 x per week gewoon vers gekookte kipfilet met rijst geef of is dit overbodig ?
3: maakt het nog uit dat ik verschilende smaken afwissel ?

groetjes dineke en alvast bedankt voor jullie reacties
Dian
5-sterren

Re: vasten ???

Berichtdoor Dian » Do 15 Mei 2008, 12:50

vasten hoeft echt niet. Het is wat je zelf wilt. Ik doe het niet, ik voel me er niet prettig bij, terwijl anderen er bij zweren. Nu moet ik wel zeggen dat dat vasten dan gebeurd met een hond die echt Barft en niet alleen op kvv staat.

Ik zou zeker geen gekookte kipfilet met rijst geven. Daar heeft de hond niets aan. Geef ze lekker een maaltijd kippennekjes om mee te beginnen als je dat graag wilt. Rijst is graan, veel honden hebben daar problemen mee met de vertering. Vlees niet koken, tenzij je varkensvlees geeft (wat je dus beter niet kunt doen).

Afwisselen van merken kan geen kwaad. Verschillende smaken ook niet. Hoe meer afwisseling hoe beter denk ik.
Lizzy
Moderator

Berichtdoor Lizzy » Do 15 Mei 2008, 16:31

[quote="dineke-cavalier"]
hallo allemaal,

ik zit nu sinds 1,5 week op vlees voer van duck. en dat bevalt eigenlijk best goed maar ik heb nog een paar kleine vraagjes. ::)
1: moeten honden die op diepvries vlees zitten ook 1x per week vasten  ( heb het ooit ergens gelezen in een boek dat bij honden op vers voer dat vaak gedaan wordt )
2: is het ook goed als ik ze 1 x per week gewoon vers gekookte kipfilet met rijst geef of is dit overbodig ?
3: maakt het nog uit dat ik verschilende smaken afwissel ?

groetjes dineke en alvast bedankt voor jullie reacties
[/quote]

1)Je kunt je hond 1 keer per week laten vasten. Dat hoeft niet maar mag wel. Ik zou zelf de dag daarvoor een zelf samengestelde maaltijd geven met vlees in grote stukken of zacht vleesbot van bijv. konijn of parelhoen of eend en dan iets meer dan normaal. Grote stukken vlees passeren minder snel het maagdarmkanaal dan gemalen prak en dus zal je hond minder honger hebben tijdens de vastendag.
2)Nee. Gekookte kip is niet gezond voor een hond. En rijst ook niet. Je kunt wel 1 keer per week rauwe kip geven met bijv. gepureerde groente of restjes gekookte groente. En bijv. een rauw eitje.
3)Dat is altijd prima, verschillende smaken afwisselen. Een smaak vind ik te karig.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”